Nekromanti datorspel på svenska ?

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Dota 2 finns på svenska. Jag blev dock bara förvirrad så jag bytte tillbaka :gremtongue:
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
World of tanks finns på svenska, och ska tydligen vara riktigt bra, jag är dock såpass ovan vid spel på svenska så jag kör det på engelska.

/Zorbeltuss
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,619
Location
Huddinge
Lu-kaazh said:
Saints row 2 finns på svenska av någon anledning
För att förtydliga är själva spelet på engilska
men hela UIen är på svenska
 

Petter42

Swordsman
Joined
10 Jun 2009
Messages
635
Location
På väg ut ur den bokstavliga garderoben.
Nja, spel på svenska är ingen stor hit längre. Det var något vanligare förr. Varför det är så tror jag helt enkelt beror på att spel var dels billigare att producera förr (inga projekt som kostar miljoner dollar från den tiden) och för att engelska inte var fullt lika utbrett i demografin som nu. Att som svensk spela datorspel idag och inte kunna engelska är rätt otänkbart. Att marknaden var mer nischad och att man sällan siktade på att sälja fullt like många spel spelar nog också in och att det faktiskt var dyrt att distribuera spel över stora geografiska områden (man var ju trots allt tvungen att skicka CD-skivor/disketter till USA om man nu ville sälja spelet där).

Svea Rike är en gammal favorit bland spel på svenska för mig.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
krank said:
Bah, dödstalet fanns inte med. :gremfrown:
Fanns till PsX på svenska, så mycket minns jag. Tror inte PC-versionen var lokaliserad dock.

Sen är ju Black and White på svenska så jäkla gött:

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/4ZDB0xIYBUw"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/4ZDB0xIYBUw" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

:gremlaugh:
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Rymdhamster said:
Jag mins att Syndicate Wars kom med svenska som möjligt språk att välja. Det fanns en liten röst som berättade vad man valde för vapen när man bytte, och jag hade mycket roligt åt de svenska översättningarna på olika saker:

"Minigevär" sagt i en monoton robotröst.
... Jag tror jag behöver leta reda på de här översättningarna.

Till... forskning. :gremwink:
 
Top