Nekromanti Datorspel med låga systemkrav och jättestor värld?

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,541
Elmrig said:
Ja, kör Bloodlines och patcha det rejält! Strunta dock i de sista questsen, de första 75% av spelet är underbara, de sista 25% endast monotont skittråkiga.
Man måste ju se sluten! Det finns så många bra slut :gremlaugh:
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Arvidos MC said:
Jag struntar i förstapersonsvyn och rekommenderar det spel med störst värld och lägst systemkrav!

DWARF FORTRESS!

Lägst systemkrav gäller nog inte riktigt om man tittar på mer än grafikkort, det kräver rätt rejält av processorn och även minnet när man genererar världen.
Men det är ett sjukt bra spel som jag donerat till två gånger nu.

/Zorbeltuss
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
krank said:
God45 said:
Freelancer är mindre avancerat men 20 år nyare och därför snyggare och modernare. Det följer samma model som Elite.
X, X2 och X3 är väl också liknande, och åtminstone X och X2 lär man kunna spela på hyfsat dålig dator...

http://en.wikipedia.org/wiki/X_%28game_series%29
Detta är specsen för senaste X3 albion prelude (det senaste X spelet, men snart kommer ett nytt med ny motor)
Windows® 7 (32/64-Bit), XP SP2, Vista SP1™
1 GB RAM
Pentium® IV or equivalent AMD® Processor with 2.0 GHz
256 MB DirectX 9-compatible 3D-Graphics card (not onboard) with Pixel Shader 1.1
7.6 GB free hard drive space
Soundcard (Surround-Soundsupport recommended)
Inte särskilt krävande men jag vet att X har haft problem i forntiden med intelgrafik som berodde på intels kretsar, den nya generationen har nog inte det problemet men jag vågar inte lova något.

/Zorbeltuss
 
Top