Nekromanti Dark Angel - vad tyckts?

nexussix

Warrior
Joined
23 Aug 2001
Messages
260
Location
Stockholm
Vad tyckte ni om SF (cyberpunk?) serien Dark Angel som hade premiär i måndagskväll på TV-4? Själv tycker jag att pilotavsnitttet var rätt o.k. Visst var det lite amerikansk collegevarning över serien, men de hade ändå fått till en rätt o.k miljö och stämning av mörk framtid.
 

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
412
Location
Huskvarna, Småland
2 tummar upp. Jag gillade den verkligen, och jag kommer nog sitta klistrad framför rutan nästa måndag oxå. Trots allt är ju Jessica Alba med. /images/icons/love.gif

Kan förstå din synpunkt med collegevarning, men själv tycker jag inte det störde nåt.

Blev lite /images/icons/yikes.gif dock när jag läste lite om serien på TV4:as text-tv och de kallade USA år 2019 för ett "third world country". Inte riktigt vad jag tycke men, ja...
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Den var ok, serien är ju nästan värd att kolla på bara för huvudpersonen.

/Per
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Gillade

Cool, söt, smart och inte äckligt god, vad finns det att inte gilla?

Det jag skulle kunna ha emot den var att det gick litet _för_ bra. Inga planer misslyckades. Om det fortsätter vara så lär den ju tappa en del stämning men förhoppningsvis blir det inte så :gremsmile:
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Jovars, verkar lovande. Ett pilotavsnitt är ju inte tillräckligt för att fälla några domar åt någondera hållet (se t ex å enda sidan Star Trek TNG som hade ett uruselt pilotavsnitt men blev rätt OK ändå, och å andra sidan Star Trek Voyager som hade ett hyggligt pilotavsnitt men annars gör en ganska bra imitation av en dammsugare på steroider), men jag kommer nog att fortsätta titta på härket. Om inte annat så gör det ju inte ont i ögonen att vila dem på Jessica Alba...
 

nexussix

Warrior
Joined
23 Aug 2001
Messages
260
Location
Stockholm
Ang. Star Trek

Har du kollat på Voyager på senare tid? Avsnitten har blivit klart mycket bättre efter att Voyager fick mer budget inför den säsong som visas i Svensk tv just nu. Håller med om att Voyager inte var så mycket att hänga i julgranen tidigare, men det blir bättre och bättre. Har någon förresten hört nått om den nya Star Trek serien det ryktas om?
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Ang. Star Trek

Schysstare effekter möjligen, men storysarna lämnar en del i övrigt att önska, plus att man ibland sitter och skriker åt dem att sluta vara så fruktansvärt korkade. Praktexemplet på detta på senare tid var ju när de försökte använda ett trick mot borgerna som Sevens föräldrar hade roat sig med, trots
(a) Borgernas främsta förmåga är att ett trick bara funkar en gång, sedan anpassar de sig, samt
(b) De visste att sagda föräldrar hade assimilerats av borgerna, som därmed hade lagt deras kunskap till sin egen.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Om inte annat så gör det ju inte ont i ögonen att vila dem på Jessica Alba...

vekar ju lite coolt :)
och Alba är ju inte helt fel :gremsmile:
 

nexussix

Warrior
Joined
23 Aug 2001
Messages
260
Location
Stockholm
Re: Ang. Star Trek

Jo, det har du rätt i. Fast det gäller väl egentligen för de andra Star Trek serierna också? Speciellt originalserien hade en del konstiga stories som ändå blev klassiker. Vad gäller SF på TV så får man inte vara så petig, man får bortse från en del dåliga saker i nästan varje serie.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Re: Gillade

Jag håller med om att huvudpersonen var iskall. Visst hade hon samvete, men inte i överflöd.

Vad gäller planernas lyckande: hon blev ju upptäckt när hon skulle göra inbrott.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Jag skulle först vilja sammanfatta de övrigas kommentarer såhär: Helt okej pilotavsnitt och Jessica Alba är läcker.

Jag håller med om detta, men skulle vilja byta ut 'helt okej' mot 'riktigt bra' samt 'läcker' mot 'gudomlig', speciellt när hon kom upp ur poolen i sin prostituerad-outfit /images/icons/yikes.gif (jag är inte mer än man).

Finns det några damer på detta forum som kan ge en mer objektiv bedömning? Jag är rädd att mina hormoner blockerar mitt logiska tänkande =)
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Ang. Star Trek

Tja, jag kan inte komma på så många avsnitt i t ex B5 som irriterat mig på det sättet. De enda jag kan komma på är Infection och Grey 17 is missing, båda på grund av de sunkiga plastmonstren. Det kan noteras att Infection var det första avsnittet som spelades in (förutom piloten), och Grey 17 is missing skrevs av en manusförfattare som hade en massa feber och knappt kommer ihåg *att* han skrev det.

Star Trek lider helt enkelt av för usla manusförfattare.
 

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
412
Location
Huskvarna, Småland
Grey...

Jag håller med dig . Babylon 5 har haft en stabilare nivå på episoderna än någon Star Trek serie jag har sett (TOS, TNG, DS9, VOY)

Grey 17 is Missing tyckte jag också var ett svagt avsnitt, speciellt när den där, vad hette monstret, Zarg, det ultimata rovdjuret (som IMHO är xenomorpherna från Alien-filmerna) skulle "frälsa" folk genom att äta upp dem.... Det enda ljuspunkten är "we are the universe trying to understad itself"-monologen, som jag verkligen gillade.
 

Lord Samuel

Warrior
Joined
8 Jan 2001
Messages
261
Location
Linköping
Re: Ang. Star Trek

Vi får väl bli manusförfattare själv då?? Alla skriver varsitt Star Trek manus och så skickar vi in det till filmbolaget och så kan vi gladeligen se varandras??
 

Ost

Warrior
Joined
1 Nov 2001
Messages
200
Location
Linköping
Jag blev fruktansvärt besviken. Nästan så jag dristar mig till att använda ordet "skräp" som enda omdöme. Men ett stycke ögongodis i huvudrollen kommer förmodligen hålla mig kvar i TV-soffan resterande avsnitt... jag har inte mycket annat för mig. /images/icons/grin.gif
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Re: Ang. Star Trek

"Och hur är serien?"

Över lag bra. Men det är ganska varierande kvalité på avsnitten, men det stämmer ju in på Voyager också. Jag gillar den "marina" känslan i Enterprise, uniformerna är blå och torpederandet påminner om ubåtskrigföring. Det är också kul att se hur det hela började, hur dom träffade på Klingons för första gången och deras skeptisism mot nymodigheter såsom transportörer. Men efter 11-12 avsnitt, eller hur många det nu är, så tycker jag allt att dom borde utveckla vissa av besättningens personligheter lite mer och ge dom lite mer "screen time" - men det händer väl så småningom.

Och, jo... inledningslåten suger pung!
 
Top