Nekromanti Dante

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,865
Location
Stockholm
Tjipp!

Dante här (tidigare bl.a. Gubbster T. Pokémon, Röda döden och France is Bacon). Jag tänkte i och med mitt namntillbakabyte passa på att presentera mig.

Jag har hängt på Rollspel.nu sedan slutet av förra seklet, avancerade till moderator år 2001, blev admin 2005 och forumredaktör 2008.

Jag har spelat rollspel sedan 1982 och håller fortfarande på.

Jag jobbar som originalare, typograf och grafisk formgivare och har även varit med och gjort en del rollspel: Samtliga Riotminds Drakar och Demoner-produkter från starten år 2000 fram till sommaren 2004 är formgivna och layoutade av mig; Åsa Roos Nyckelringsrollspelet likaså; samt det kommande Spelet om Morwhayle från Fria ligan.

Utöver detta: I Stockholm boende exilmas, gift tvåbarnsfar, kattägare och batterist i en soulorkester.
 

soulsailor

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
48
Location
Skellefteå
Välkommen tillbaka =)

Måste nog kika in Morywhale rollspelet då, gillade layout jobben i dom tidiga DoD6 utgåvorna.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,498
Location
En mälarö
Skönt att vi fick det utrett. Jag har alltid undrat vem du är.

/Anders
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Tänkte skriva det i förra tråden om ditt namnbyte tillbaks till Dante. Minns min första gång på Dancon då nån berättade att de inte hade hittat ordentligt, gått till fel hus och knackat på och frågat efter Dante och den här personen, en granne alltså, hade pekat på rätt hus. :gremtongue:

Helt rätt att du bytt tillbaks, tycker jag. :gremsmile:
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Recca said:
Tänkte skriva det i förra tråden om ditt namnbyte tillbaks till Dante. Minns min första gång på Dancon då nån berättade att de inte hade hittat ordentligt, gått till fel hus och knackat på och frågat efter Dante och den här personen, en granne alltså, hade pekat på rätt hus. :gremtongue:

Helt rätt att du bytt tillbaks, tycker jag. :gremsmile:
Man undrar ju om det gått lika bra om personen frågat efter Gubbster Pokemon :gremtongue:
 
Top