Nekromanti Dansande vandöda!

AgnusDaak

Veteran
Joined
11 Aug 2012
Messages
32
Location
Lund Sverige
I Eons modul om vandöda finns det en genomgående röd tråd mellan samtliga varelser - de har alla ett färdighetsvärde i DANS. Hur motiveras detta? Kan man spela en rivig låt på harpan och få dom att falla ner och breakdansa eller spelar samtliga nekromantiker Deathmetal under sina ritualer? Detta är kanske inte ett jättestort problem rent regeltekniskt, men jag kan inte låta bli att undra över om någon möjligen kan motivera denna stora passion för rytmiska rörelser till musik bland vandöda. Finns det möjligen en folklore-förklaring som skingrar dimmorna i detta mysterium eller kommer jag tvingas utföra egna ockulta experiment för att finna svaret? Frågan må vara banal, men jag har ett seriöst intresse att finna svaret i denna märkliga egenhet. Tack för alla svar! :gremsmile:
/Stort fan av Eon
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
AgnusDaak said:
I Eons modul om vandöda finns det en genomgående röd tråd mellan samtliga varelser - de har alla ett färdighetsvärde i DANS. Hur motiveras detta? Kan man spela en rivig låt på harpan och få dom att falla ner och breakdansa eller spelar samtliga nekromantiker Deathmetal under sina ritualer?
Hårga-låten!
:gremwink:
 

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
För att man utan regelkrånglande spelare skall kunna ha dansande odöda i spel, för att det är coolt.
 
Top