Nekromanti Daniel eller pappapiraten

pappapiraten

Warrior
Joined
25 Oct 2013
Messages
222
Location
Helsingborg
Så då sitter vi här allesammans i samma båt, ett nytt forum, en ny layout och nya diskussioner. Spännande.

Jag är född 81, när jag gick i 3'an/4'an fick jag nöjet att få spela rollspel för första gången, Drakar & Demoner. Oj oj oj va roligt det var! Jag spelade med min bästa vän Martin och hans storebror Torbjörn och hans kompisar. Allting var så jäkla spännande och varje minut var som att vänta på ett den där gubben i lådan skulle hoppa ut. Jag fastnade direkt och helgerna efter det ägnades alltid hemma hos Martin i hans källare med karaktärsformuläret samt tärningarna framför sig. Jag spelade alltid alv, tyckte att de var mystiska och magiska. Vi höll på tills dess att vi började 1'a ring. Då tappade vi tyvärr intresset och rollspelandet dog ut lika snabbt som jag hade hängett mig åt det.

...tills för ungefär ett år sedan då jag testade på att spela Mutant Undergångens Arvtagare med min vän Kindtand. Det kändes jäkligt tramsigt men ganska snabbt föll jag in i rollen igen och nu försöker vi spela så snart det finns tid till det. Det är inte lika lätt idag att få ihop en träff som när vi var 12-13 år vilket är synd. Just nu spelar vi en kampanj för Fantasy! OSG vilket är jätteroligt.

Vi ses där ute!
 
Top