Nekromanti DanCon V! …

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
DanCon V</font size>

Vad är DanCon?
DanCon är ett minispelkonvent för Rollspel.nu:s användare. Det anordnas med oregelbundna mellanrum en eller ett par gånger per år hemma i min villa strax söder om Stockholm.

När börjar det?
DanCon V är tänkt att gå av stapeln lördag 4 mars. Ni kan börja droppa in från klockan 10 på förmiddagen; vi lägger av när ingen orkar stå upp längre.

Vad händer?
Vi spelar en massa spel, såklart. Det brukar inte bli särskilt mycket rollspel, men däremot en väldig massa brädspel, kortspel, figurspel och konsolspel. Jag kan även erbjuda ett mikro-LAN med hela två sammankopplade datorer (hubben har plats för fyra, så om någon vill ta med sig fler burkar så går det bra).

Jag ordnar även FM i D&D Miniatures. 200 poäng, max. 8 figurer (minions och summons oräknade), inga assault-poäng, 1 timmes tidsgräns, kartor i stället för tiles, inga Drider Sorcerers.

För den som vill, demonstrerar jag gärna Fantasy Flights grottkrälarbrädfigurspel Descent. Det är, typ, Diablo II – brädspelet.

Vad kostar det?
Inte en spänn!

Finns det sovplatser?
Jodå, sådana finns. Jag kan själv inhysa upp till fem personer; andra godhjärtade stockholmsforumiter brukar kunna ställa upp med sovplatser. Hör av er i god tid och ange att ni behöver någonstans att sova så försöker vi ordna det på något sätt.

Vad bör jag tänka på?
Är du kattallergiker bör du ta med dig ordentligt med antikattknarksprej eftersom hela tre katter lever på konventsområdet. Den som vill övernatta bör ta med sig sovsäck och liggunderlag då jag inte kan garantera att madrasserna räcker till alla.

Mat, dryck och tilltugg kan inhandlas i en närliggande Vi(vo)-butik (öppet till 21.00). I närområdet finns dessutom tre pizzerior, en McDonalds, en grekisk kolgrill och en kinesrestaurang som säljer mat för avhämtning. Jag är osäker på huruvida pizzeriorna accepterar kortbetalning, så medtag kontanter i tillräcklig mängd.

Har du ett knasigt/roligt/coolt spel hemma? Tag med det!

Hur tar jag mig till konventet?
Vägbeskrivning och karta e-postas till de som anmäler sig.

Får jag komma?
Klart du får!

Hur anmäler jag mig?
PM:a mig och tala om att du vill komma (glöm inte att ge mig en fungerande e-postadress så jag kan maila vägbeskrivning och karta). På grund av att mitt hus är av en begränsad storlek kan DanCon V tyvärr inte ta emot fler än 30 personer. Först till kvarn …

Varmt välkomna!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,558
Location
Helsingborg
Jag kommer... inte, tyvärr [NT]

/Han som svarar för att slippa frågor om samkörning, då han har husbil (och som är upptagen med jobb då)
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jag anmäler min närvaro! Jag kommer inte att behöva en sovplats, det har jag ordnat själv.


Storuggla, utbildning fortgår
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
I'll be there! Om inget oförutsett inträffar. Lånar gärna ett hörn någonstans att sova i, förstås. :gremgrin:
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Preliminärt så kommer jag, är tyvärr rätt upptagen nu för tiden, men jag hoppas kunna komma loss under helgen så man får träffa lite forumiter.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,461
Location
Köping
Jag kommer också preliminärt. Finns det en liten golvstump att sova på vore det också najs.

Förra gången blev det mycket spel, så vad har folk? Själv har jag några Pirates-skepp och Swärje...

/Hellzon - speldjävul
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Alternativa sovplatser?

Vilka andra Stockholmsforumiter kan tänka sig att öppna sina hjärtan och hem förutom Herr och Fru Algstrand?
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,208
Location
Stockholm
Re: DanCon V! …

4 mars...
Dum dag, DUM dag!, jag har lovat att gå på Jerkio Kapitel den dagen, så jag missar den är dancon :gremfrown:
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
Anmälningar hittills (uppdateras fortlöpande) …

Storuggla
Insignia
Gardener
Hellzon
Organ
Dnalor
Feliath
Walium
Dimfrost
Lambi
Yassilus
Kalcidis
Rising
Vitu… Vulf
Björn + icke namngiven kompis
Herr Nils
Havoc
Feidu
Chrull
Fia-lia
Anthraxus
Snigel
Mask
Basenanji
Arvidos

4 platser kvar (2 mars 2006).
 

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
(censur) Dante (censur)

HELT FEL VECKA!!!! :gremfrown:

..men jag kommer nog. Ska bara se till att jobba ihjäl mig innan. Har tenta den 7:e och ett examensarbete som ska vara klart där i krokarna. Ett lag med glada minis ska jag nog kunna bjuda på också.
*sätter igång och sliter som ett djur med plugg och jobb och jobb och jobb*
Ha den äran! :p
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Hjälp önskas!

Det där äcklet Dante har ooglat över mitt Synnibarr länge nog nu, tycker jag (han låååååvade ju att spelleda det på Gothcon, den lurken), så någon som ska på Gothcon och Dancon kanske känner för att göra mig en tjänst och plocka upp boken i Sthlm och sedan leverera den till mig i Gbg?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
Jag hävdar besittningsrätt! …

Nu har jag haft WoS så pass länge att den rätteligen borde betraktas som min. :gremgrin:
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Jag är ju redan anmäld (Tack, Dnalor!), men jag bekräftar nu att jag dyker upp. Jag tar med mig en packe Cheapass-spel,en näve Button Men, ett Once Upon A Time, ett set Fightball, Gloom och en nästan komplett uppsättning BRAWL!-lekar.
Jag lånar gärna soffan, också. :gremsmile:


/Feliath — By Air Mail :zeppelinare:
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,568
Location
Fallen Umber
Walium har ju redan anmält mig; det finns ingen chans att jag tänker lämna ifrån mig min titel. :gremgrin:

Finns det möjligtvis ett par sovplatser som man kan preliminärboka?

Sedan tycker jag det är roligare med Assault än utan, men det är förstås en smaksak. Och utan Assault kan jag säkert bygga ett band som utnyttjar just det. :gremsmirk:

Vulf kommer väl? Det är ju så roligt att slå honom i minis. :gremlaugh:


/Dimfrost
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,423
Ballt

Kan man preliminäranmäla sig? Har lite dåligt med de berömda peningarna än så länge så jag vet inte om jag kommer ha råd, som vanligt.

Samåkning vore ballt också, det blir liksom lite billigare då, om vi blir tillräckligt många. Dimmis och walle får hjälpa till att övertala de andra Linköpingsgossarna. :gremwink:
 

Feidu

Veteran
Joined
23 Aug 2003
Messages
37
Location
Linköping
Anmälan

Min lekamen är i behov av en sovplats och mitt sinne skulle nog må bra av att vara i närheten av en samling vapen så jag kniper gärna en sovplats. :gremgrin:

/Lars
 
Top