Damsel

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Är introt långsamt och tråkigt? Ja.

Är det mest en massa scener från bättre filmer så som Predator, Die Hard och Ready or Not? Ja.

Är sensmoralen nonsens? Ja.

Är det en motherfucking dungeon crawl film?!! JA!

Great, se den. Den är i samma kategori som The Princess på Disney+ (Som inte går att se längre för den kastades i samma skattehål som Willow) så den är en kul dum actionfilm.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,920
Jag tyckte också att det var en väldigt trevlig filmupplevelse! Tycker absolut att man ska ge den en chans om man gillar fantasy! Tänkte inte på likheterna med Die Hard och Predator när jag såg den, men nu när du säger det så är det helt riktigt! Tycker även det finns likheter med Descent, spelet Tomb Raider från 2013 och i viss mån Kill Bill.

Filmen har en del skönhetsfläckar men inga så stora att filmupplevelsen blir dålig.

Har skrivit en recension av filmen här
 

pappapiraten

Warrior
Joined
25 Oct 2013
Messages
219
Location
Helsingborg
Såg den bara häromkvällen. Gillade den men långt ifrån något större mästerverk.
Fick rejäl jäkla ångest när
Elodie fastnar upp och ner i en rejält trång passage. Fyyyyyy fan!
Fick ställa mig och bredda benen och sträcka ut armarna och ta djupa djupa andetag. Hua mig!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,462
Location
Helsingborg
Fick rejäl jäkla ångest när
Elodie fastnar upp och ner i en rejält trång passage. Fyyyyyy fan!
Fick ställa mig och bredda benen och sträcka ut armarna och ta djupa djupa andetag. Hua mig!
Ja, samma här. Jag är smått klastrofobisk.

---

Skulle säga att det är ett omvänt grottkräl. Inget mästerverk, men en fräsch fläkt. Fick mig att tänka på Pandorum från 2009. Skön design på draken också.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Hmm, det låter som en fantasy-rippoff på Ready or Not?
Det är verkligen jättesamma. Men det är scener rakt från Die Hard och Predator också. Vid ett tillfälle kryper hon genom en gång med en improviserad ljuskälla och vi satt i soffan och var ”Come out to the castle, we'll get together, have a few laughs..”
 
Top