Nekromanti Damarien Kampanjen - Försändelse info

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Jag har ju nu fått ett email från Kickstarter/Helmgast om Damarien Kampanjen, där ni ju vill ha informationen om vart ni ska skicka grejerna till.

Anledningen till denna tråden är att jag vill försäkra mig om att jag fyller i rätt information i rätt fält. De flesta av dem är ju totalt uppenbara, men några kan eventuelt tolkas lite olika... jag har också alltid varit en person som hellre frågar nån gång för mycket, än att bara anta och gör ett misstag pga jag inte frågade... plus att jag inte är van alls vid att fylla i Engelska "adress grejer" (kanske en handfull gånger under de senaste 20 åren... XD ). Så som sagt, jag vill bara försäkra mig om att jag fyller i den korrekt. XD

Här nedan är alla fälten som vi eventuelt ska fylla i.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
¤ Select a country

¤ Namn

¤ Adress 1 (Street address, P.O. box )

¤ Adress 2 (Apartment, suite, unit, building, floor, etc.)

¤ City

¤ State or province

¤ Zip or Postal Code

¤ Phone number (optional)

¤ Delivery notes (optional)

¤ Mobilnummer (för postavisering)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jag tror den delen utav detta som jag är mest osäker på är den Svenska postkoden. Som exempel, min gamla postkod innan jag flyttade för ett flertal år sedan var "29137 Kristianstad" (den enda postkoden som jag än i dag kan utantill... kan inte min nuvarande utantill trots att jag har bott här i 4.5 år... XD )... skulle den ("29137 Kristianstad") delas upp mellan "City" (Kristianstad) och "Zip or Postal Code" (29137)? Eller ska hela skrivas i "Zip or Postal Code", och att man eventuelt dubblar upp staden i "City"?

Sen när det gäller "State of province", ska jag skriva "Skåne" eller "Kristianstad/Kristianstad kommun" i den (jag bor fortfarande i Kristianstad kommun sedan flytten ju)? Eller är detta där staden i postkoden ska skrivas? XD

När det gäller "Mobilnummer (för postavisering)". Vill/behöver ni ha med landskoden, det vill säga +46, eller funkar det för er med bara vad vi brukar använda inom Sverige?

En sista grej som jag undrar över är faktumet att jag är inneboende... där jag ibland ju även lägger till "CO [namn på den jag är inneboende hos]" när det är relevant. Är det något som jag måste tänka på här alls? Och i så fall var skriver jag det, "Delivery notes"? Eller kan jag helt ignorera det? Jag gissar lite på att det eventuelt inte har betydelse, eftersom jag tror att jag kommer få hämta ut grejerna från en närliggande affär eller något pga storleken (så våran brevlåda har ju då ingen betydelse antar jag)... men det kan ju inte skada att fråga i alla fall. XD
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Hejsan,

Zip or Postal Code behöver du bara ange siffrorna och inte postorten, dvs "29137". På City kan du ange postorten, dvs "Kristianstad".
State or province spelar det ingen roll vad du anger då den inte används i Sverige (och vi kunde inte ta bort det fältet från formuläret).
Mobilnummer (för postavisering) hanterar vi både nummer som börjar med +46 eller 0 så använd det som du är mest bekväm med (dvs minst risk för felskrivning).
För en c/o-adress kan man ange detta under Delivery notes även om det troligen inte har någon påverkan.
 
Top