PROMOTION Dags för Nostalgi (spelet alltså)!

Ackerfors

Kaleidoskop Games
Kultklassikern Nostalgi är äntligen tillbaka! Efter alltför många år finns återigen spelet där du iklär dig rollen som pensionerad äventyrare som inget hellre vill än att framstå som coolast när forna stordåd återberättas för barnbarnsbarnen. Spelet är tillgängligt på svenska och engelska, i tryck och som PDF (betala vad du vill) från dessa ställen:

nostalgi-ig1.jpgnostalgi-ig2.jpgnostalgi-ig3.jpg

Vi är fantastiskt glada att äntligen få dela med oss av vårt spel och hoppas att det i någon form ska hitta hem till så många som möjligt. (Om det finns någon bokhandel eller spelbutik i din närhet kan du be dem ta in Nostalgi och ditt lokala bibliotek behöver definitivt ett exemplar!)
Läs mer om spelet här: https://www.kaleidoskop.games/games/nostalgia/

Det tar lite tid för bokhandlarna att uppdatera sina listor (tydligen, jag har gjort vad jag kunnat!), och jag tycker ni ska handla av dem (gärna lokalt!), men kan man inte hålla sig finns ”Nostalgi” i min butik (där man även kan slå till på mina andra böcker): https://ackerfors.se/butik/

Då jag fick tillgång till den nya versionen för några år sedan så har det blivit ett antal omgångar per konvent. Och som jag nämnt till dig tidigare så är har det varit flera stycken över åren som testat det i Indierummet och som har frågat var de kan få tag på spelet. Så nu är det skönt att kunna informera de som söker spelet att de kan hitta det i butiker igen.

Jämfört med föregående version så tycker jag spelet fungerar betydligt bättre mekaniskt. Framför allt att du aldrig är helt uträknad som möjligt "vinnare" då du även kan bli intressant genom att rösta på korrekt version.

Något jag överlag gillar med nostalgi är att det brukar ligga på omkring 1 timme att spela på konvent. Samt att det är lätt att "sälja" in det till andra. Detta har bidragit till att de är bland de spel om spelas mest med besökare i Indierummet på konvent. Och jag upplever att många besökare hos Indierummet har väldigt kul när de spelar det.

Ska jag vara lite kritisk så kan jag i bland tycka det är lite svårt att hitta viss infomation, men det beror nog tillvida det på mig och jag sällan bläddrar i boken. 😅

Men som sagt jag uppskattar spelet och många av Indierummets besökare också. Så stort tack för att ni äntligen fått klart det ❤️

Back