Nekromanti Dags för G8... [ot]

(vulg)

Veteran
Joined
1 Feb 2001
Messages
104
Location
Göteborg (nästan)
Re: Ut på stan och kasta T6:or! n/t

istället för svarta/gröna munkjackor och palestina sjalar tar vi på oss tunikor och lös-skägg...

Internationell Solidaritet...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Fråga :

Visst är det för jävligt att sådant här ska ske år 2001 !!
Men jag kan inte riktigt få det att fungera med rollsepl...

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Chockande siffror... [ot]

Så länge ingen kommer med nåt bättre så får det duga för mig...

Ond - Gamer, Nörd, Metalfan, Kvasi...
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Näeh..

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Enligt dem var en slav en person som inte själv hade 100% kontroll över sin tid, dvs kunde själv bestämma vad han/hon skulle sysselsätta sig med.<p><hr></blockquote><p>
Även i dagens samhälle har vi kontroll över vår tid. Även om jag har ett jobb så *kan* jag skita i det och åka till Bali eller nåt. Att denna handling sedan kan få konsekvenser som t ex att jag får sparken från jobbet är en annan sak.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Re: *fniss*

Aaa fast man får nog ha både och. Käppen och moroten du vet /images/icons/smile.gif

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Re: Chockande siffror... [ot]

Det är ju trevligt att du kan vara nöjd och lycklig i den värld vi lever i nu. Kul för dig.
Själv kräver jag mer.

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,499
Location
En mälarö
>britterna gör bättre cider än öl

Nu har du blandat ihop länderna. Det är frankrike som gör bättre cider än öl ;-)

/Anders (Som för tillfället lyssnar på Public Image Ltd och tycker att det svänger)
 

Milrik

Veteran
Joined
6 Aug 2000
Messages
184
Location
Västerås, Sverige
Re: Näeh..

Även i dagens samhälle har vi kontroll över vår tid. Även om jag har ett jobb så *kan* jag skita i det och åka till Bali eller nåt. Att denna handling sedan kan få konsekvenser som t ex att jag får sparken från jobbet är en annan sak.

Ja, men då är du ju inte fri, du får ju sparken från ditt jobb. Med andra ord du är inte fri, du har ju ett jobb som trots allt kontrollerar att när du kommer tillbaka så har du fått sparken!

Milrik av Remos

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Näeh..

"Fri" betyder inte att man kan göra vad man vill utan konsekvenser. I det här fallet har jag (nåväl, inte jag personligen eftersom jag fortfarande är student, utan ett hypotetiskt jag) valt att ingå ett avtal med min arbetsgivare som går ut på att jag gör saker åt honom, och han ger mig pengar. Detta avtal är helt frivilligt, och jag kan bryta det om jag vill. Dock finns det konsekvener som följer på detta avtalsbrott, men jag *kan* göra det.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Milrik

Veteran
Joined
6 Aug 2000
Messages
184
Location
Västerås, Sverige
Re: Näeh..

Nej, men frihet för grekerna innebar att du var herre över din egen tid. Jobbar du, vare sig det är frivilligt eller påtvingat är du enligt deras tankesätt inte fri, utan en slav.
Men frågan är om du verkligen kan bli fri utan möjlighet att jobba då räkningar osv måste betalas. Men som sagt, det är ju en fråga om vad man anser frihet är. :)

Milrik av Remos den ofrie

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan
 
Top