Dags för Call of Cthulhu - spelare sökes

Joker

Veteran
Joined
30 Dec 2002
Messages
79
Location
Malmö
Väl mött forumiter!

TIden är kommen för att ta tag i att spela genom kampanjer och klassiska äventyr i Call of Cthulhu, 7ed. Vi kommer köra ljud och video genom Discord och tärningar/kartor etc genom roll20. Båda kräver registrering, men inga nerladdningar. Inga förkunskaper krävs vad gäller spelsystemet eller det teknologiska - det ombesörjs.

Hugade spekulanter och nyfikna äventyrare, hör gärna av er till mig för mer information, så är planen att sätta samman en spelgrupp som kommer att återkommande spela under kvällstid, veckodag, varannan vecka med ungefärliga tider 18-2130.

Iä Iä!
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Väl mött forumiter!

TIden är kommen för att ta tag i att spela genom kampanjer och klassiska äventyr i Call of Cthulhu, 7ed. Vi kommer köra ljud och video genom Discord och tärningar/kartor etc genom roll20. Båda kräver registrering, men inga nerladdningar. Inga förkunskaper krävs vad gäller spelsystemet eller det teknologiska - det ombesörjs.

Hugade spekulanter och nyfikna äventyrare, hör gärna av er till mig för mer information, så är planen att sätta samman en spelgrupp som kommer att återkommande spela under kvällstid, veckodag, varannan vecka med ungefärliga tider 18-2130.

Iä Iä!
Låter intressant. Jag skulle kunna vara intresserad beroende av vilken dag i veckan som det är tänkt att spelas , jag spelar i dagsläget The one ring med några forumiter varje tisdag samt spelar med min ordinarie spelgrupp torsdagar jämna veckor.
 

Joker

Veteran
Joined
30 Dec 2002
Messages
79
Location
Malmö
Låter intressant. Jag skulle kunna vara intresserad beroende av vilken dag i veckan som det är tänkt att spelas , jag spelar i dagsläget The one ring med några forumiter varje tisdag samt spelar med min ordinarie spelgrupp torsdagar jämna veckor.
Jag tänker att vi får koordinera ihop något - vi kommer inte att köra fasta dagar då Keepern envisas med att ha ett skiftjobb med slumpmässiga tider... Men tänker att vi styr ihop möjligheterna lite. Jag skickar ett PM för koordinering...
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,180
Tyvärr inte intresserad av tidsskäl men nyfiken på vad ni tänkt att spela?
 

Joker

Veteran
Joined
30 Dec 2002
Messages
79
Location
Malmö
Tyvärr inte intresserad av tidsskäl men nyfiken på vad ni tänkt att spela?
Hahaha, det var minsann ett intressant inlägg det :D Men ja, tanken är att banka igång med en eller två one-shots för att få igång gänget och bli varma i kläderna, dunka in regler och sådant.... Sedan är tanken att lyfta på med en kampanj. Kanske Spawn of Azathoth, Orient Express, Mountains of Madness eller så klart Masks of N...
 

Joker

Veteran
Joined
30 Dec 2002
Messages
79
Location
Malmö
Det finns en grupp som sprattlar på med lite korta äventyr i Delta Green, som skall sadla om till CoC, men det är osäkert med beständigheten och väldigt korta spelsessioner. Finns det några intressenter så är jag villig att svänga ihop något dock :)
 

Satanclaus

Veteran
Joined
27 Jan 2021
Messages
13
Location
Märsta, Sweden
Jag är en sån där skiftjobbare jag med. Den dag som är allra säkrast för min del är söndagar, då kan jag 3 av 4 (har 4v rullande schema) övriga dagar varierar väldigt. Men helt klart intresserad om du får ihop något.☺
 

Joker

Veteran
Joined
30 Dec 2002
Messages
79
Location
Malmö
Jag är en sån där skiftjobbare jag med. Den dag som är allra säkrast för min del är söndagar, då kan jag 3 av 4 (har 4v rullande schema) övriga dagar varierar väldigt. Men helt klart intresserad om du får ihop något.☺
Tog mig friheten att skicka dig ett PM så får vi se vart det bävar...
 

ingels

Veteran
Joined
14 Nov 2021
Messages
36
Location
Borlänge
Jag är hakar gärna på. Skickade ett PM och hoppas på tur även om det råkar innebära galenskap och/eller andra hemskheter
 

mini72

Veteran
Joined
15 Oct 2018
Messages
110
Om det inte blev nått eller det inte finns plats kanske vi kan försöka dra ihop nått? Behöver en SL till att börja med
 

Lester Goodman

Veteran
Joined
31 Mar 2022
Messages
2
Location
Stockholm
Tjena, jag spelar gärna CoC - gärna som spelare, men kan vara keeper också (och varvar gärna). Gärna mindre grupp som jag tycker passar bäst för CoC, 3-4 personer.
 

mini72

Veteran
Joined
15 Oct 2018
Messages
110
Va bra. Då har vi ju en början å en ev. SL. Nån mer som är sugen?
 

Joker

Veteran
Joined
30 Dec 2002
Messages
79
Location
Malmö
Tjenare alla! Jag skapade tråden en gång för länge sedan och det skrapades ihop en grupp och stöptes fram en Keeper, men sedan rann allting ut i sanden. Vore roligt att ta tag i det, om det finns intresse! Skall vi sätta samman en grupp och ta ett uppstartsmöte på Discord?
 

OctaTracker

Veteran
Joined
5 Jan 2019
Messages
15
Location
Malmö
Hej. Jag skulle gärna spela CoC över nätet. Varannan vecka låter bra, bara man har lite framförhållning. Jag är normalt väldigt flexibel om man har framförhållning som sagt.
 
Top