Nekromanti Dags att säga tjipp

Ronaq

Veteran
Joined
2 Dec 2002
Messages
7
Location
Sthlm
Tyckte det var dags att presentera mig så, jag är 40 år började spela rollspel 1984 då en kompis sa att han hade köpt ett nytt annorlunda spel jag och kompis 2 gick hem till honom där visa han en cool låda med cool person på framsidan. Detta spel verkade tufft allra helst då det var rekommenderat från 12 år och vi var 10 detta spel hette drakar&demoner och sen rullare på med expert och gigant, Mutant och Mutant 2 och chock sen så upptäckte vi rollspel på engelska först AD&D sen paranoia, James Bond, MERP men vi stannade i AD&D. Sen kom gymnasiet några av oss flytta någon tyckte fotboll var roligare/viktigare. Gymnasiet passerade och karriären typ började typ med lumpen och jobb och sånt så rollspelandet somnade in dock så fortsatte jag att läsa fantasy så 96 - 97 gjorde jag ett försök att spela igen hitta en grupp men det gick inget vidare så jag la ned det men så förra året så tog jag tag i det igen. Hitta en grupp som jag tyckte funka bra dock så visade det sig att jag inte funkade så bra så vi skildes som vänner tror jag men jag letar vidare tror jag hitta en grupp som jag funkar i men problemet nu är att få livspusslet att funka med att få tid att spela rollspel.

Så det är min resa so far inom rollspelandet (har även längs vägen spelat lite brädspel också )
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,694
Location
Göteborg
Välkommen till forumet! Hoppas du hittar en grupp att spela med och tid att göra det på. :)
 
Top