Nekromanti Dags att bojkotta Expressen?

Tharand

Veteran
Joined
25 Jan 2001
Messages
5
Location
Göteborg
Vem vill läsa en massa omotiverad, dåligt skriven kritik om vår hobby? Att skriva en massa hotbrev etc. är tämligen verkningslöst, då det bara spär på fördomarna ännu mer.
Ett bättre sätt att protestera mot Ljung är att sluta köpa Expressen. Jag vill inte läsa så dåliga artiklar baserade på fördomar. Nu har jag köpt min sista Expressen.

(Om Ljung slutar och de rycker upp sig och ger spel och fantasy hobbyn rättvis kritik igen så omprövar jag nog mitt beslut)
 

lave

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
340
bojkotta kvällspressen

det var längesen jag läste en välskriven artikel i NÅGON kategori i kvällspressen. att de dessutom har befängda åsikter är ju bara en piss i mississippi.... bojkotta ALL dålig journalistik och köp ALDRIG varken expressen eller aftonbladet.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
Expressen tillhör katogorin omotiverad strunttidning. Jag köpte min sista expressen för länge, länge sedan. Men Expressen håller sig inte levande särskilt länge till eftersom färre och färre köper tidningen.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
kanske inte...

...därför man skall bojkotta kvällsposten utan för att de har blivitt tidningar ungefär som Hänt Extra eller liknande

kan också bara hålla med den insändare till metro som var med för en eller två dagar sedan där det stog att expressen och aftonbladet(tror jag det var) hade på löpsedeln typ Robinsonschit och långt in i tidning var en liten notis om 20k barn i africa hade dött(eller nått liknande)

suck säger jag bara
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Expressen döende? Inte då! Den befinner sig ju i djup kris, men den är av stort emotionellt värde för Bonnier, så den släpper de inte i första taget. Plus att han den där lustiga typen med krulligt år och skägg (Thorbjörn Larsson tror jag han heter) har ju dykt upp för att rädda tidningen. Det genom att på sedanligt vis ha bantningstips och sedanligt sleaze som huvudrubriker. Samma teknik som räddade Aftonblaskan för ett par år sedan, mao.

Eller som Eye N I hade sagt: "Otto Sjöberg är en dickrider"!
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Ett bättre sätt att protestera mot Ljung är att sluta köpa Expressen. Jag vill inte läsa så dåliga artiklar baserade på fördomar.

Expressen var Piff&Puffs främsta språkrör under flera år; jag slutade läsa den då.

--
Åke
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Vad har hänt med Piff och Puff egentligen har inte hört nåt om dem på länge.

/Per
 

Blippe

Warrior
Joined
7 Jan 2001
Messages
393
Location
"Rojala" hufvudsta'n
Jag tycker det verkar dags att byta till gläätigt papper och fler kändisbilder i Expressen!

Eller så kan man slänga ut allt skräp och få in god journalistik, vilket skulle leda till att ingen köpte den, oh den går i graven.



Jag röstar för det senare!
 

Blippe

Warrior
Joined
7 Jan 2001
Messages
393
Location
"Rojala" hufvudsta'n
Va det inte just stort pådrag som de ville ha, de kan ju inte ha varit helt borta om väntade (tidigaer?) tittarsiffror??? Jag har för mig att Kvällsposten left länge på att irritera de som läsekretsen inte utgörs av. (men jag kan minnas totalvaj!)
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: kanske inte...

jag har ingen anning eftersom personen som skrev insändaren inte hade skrivit vilken dag det handlade om samt att det var under vecka 1 då jag var hemma och sov och inte lämnade huset :gremsmile:
 

Tharand

Veteran
Joined
25 Jan 2001
Messages
5
Location
Göteborg
Det gjorde jag faktiskt inte...

Ett par kompisar skickade en länk till Ljuns krönika, så jag läste den på nätet, tyvärr för sent för att skriva ett bra svarmejl...
 

Digeta_Longa

Veteran
Joined
29 Oct 2001
Messages
35
Är inte att bojkotta...

Expressen som att sparka på en som redan ligger.

Tidningen är ju redan bojkottad av majoriteten av svenska folket. :gremsmile:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Är inte att bojkotta...

"Expressen som att sparka på en som redan ligger."

Ska man nu sparka på någon så är det väl absolut smartast att göra det när de ligger ner. Då kan han inte sparka tillbaka.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Rätt väg att gå ??

Jag vet inte om det är rätt väg att gå & bojkotta Epressen bara för att de nerskriver vår hobby.
Jag ser heler att vi tar upp en bra debatt istället & hoppas på att vi slipper de här töntiga hotbreven.
 
Top