Nekromanti Dags att börja tänka på årsmötet

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,080
Location
Göteborg
Det är en jättebra idé; var beredd på att upphöja någon till moderator-hood när det står klart vem det är!
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,080
Location
Göteborg
Solvebring: kan vi få en genomgång om hur det kommer funka med årsmötet på nya forumet? Vi byter två dagar innan årsmötet börjar...

På ett praktiskt plan kan jag säga att jag som nyregistrerad inte ser något föreningsforum där. Behöver någon moderator gå in och godkänna att jag är medlem? Kommer vi ha ett forum att hålla årsmöte på, och kommer våra medlemmar ha tillgång till det i tid?

Ska en vara mer negativ så har kallelsen utlyst möte med tid och plats, och den platsen kommer inte längre stämma. En riktig regeladvokat kan argumentera för att kallelsen inte är giltig, och i så fall måste vi skicka ut en ny kallelse nu på en gång, och ge det två veckor från nu (om vi ska vara noga). Om våra medlemmar är schyssta räcker det nog att nu idag gå ut och tydligt säga att platsen är ändrad, men att mötet kommer fungera ungefär som väntat annars...
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,542
Location
Umeå
Det där med "plats" och internet är ju lite luddigt. Vi kommer att befinna oss på samma domän, så det blir svårt att hävda att vi "flyttat".

Rent praktiskt så finns det inget skäl för någon att få mötet ogiltigförklarat, så frågeställningen lär inte dyka upp. Tror inte vi behöver oroa oss för det :gremsmile:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Vi får väl hålla det på ett vanligt forum, men jag ska se till att medlemslistan är ordentligt uppdaterat så får vi se till att ignorera eller plocka bort alla inlägg från folk som inte är medlemmar.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Haha, jag insåg ju precis vad lösningen är: vi ska ju inte ha ett föreningsforum, vi ska ha en föreningsgrupp! Där man man bjuda in eller sparka ut folk allt eftersom och borde vara precis vad vi behöver.
 
Top