Nekromanti Dagens

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
God dag, Unfair här. Jag tror aldrig att jag skrivit en sådan här när jag var senast aktiv, så det är väll på tiden att jag gör det nu.

Jag var lite mer aktiv innan forumet flyttade 2014, sen började jag på chalmers, flyttade till en ny stad, träffade nytt folk, lämnade min gamla spelgrupp bakom mig, vilket i sin tur ledde till att både rollspel och forumet föll bort för mig.

Men en ny start kanske. Rollspel är fortfarande roligt. Flera av er kanske känner igen mig, kanske har spelat spel med mig, antingen på konvent eller varulvsspel på forumet. De senaste åren så har jag mest gått förbi Indierummet på GothCon och LinCon för att se vilka som fortfarande känner igen mig, säga ett artigt hej och kanske ibland spela ett spel. Men tänkte att det kanske vore kul att göra lite mer av hobbyn, lära känna mer folk, inte bara lurka omkring utan börja skriva igen.

Jag är en chalmersstudent som gillar konvent. Har för närvarande inte någon spelgrupp men hoppas ändra på det under året som kommer nu. Jag gillar främst sci-fi & cyberpunk framför fantasy, men lägger samtidigt allt för mycket tid och pengar på Magic the Gathering.

Jag gillar att läsa böcker, senast så har jag tagit mig igenom saker så som: Dune (1+2+3), Reamde, Seveneves, Snow Crash, Neuromancer, A history of western philosophy, The Quantum Thief triologin, m.m. Glömmer säkert en massa. Alla bokrekomendationer är välkommna.

Spelar mycket brädspel, senast så får jag säga att Star Wars: Rebelion varit ett bra spel, men att Eldritch Horror troligen blev det som spelades mest under förra året.

Comics är nice. Tog mig igenom Sandman för inte så länge sedan och håller på med Transmetropolitan nu.

Kan egentligen fortsätta rada upp tv-serier, musik, etc. Men det känns weird att försöka sammanfatta en person enbart baserat på den media som individen absorberade under ett års tid.

Tanken är väll egentligen att försöka bli lite mer aktiv här under året, träffa folk som jag inte pratat med på länge igen, spela spel på GothCon och kanske knyta ihop en ny spelgrupp i Göteborg, eller bara ha det allämnt trevligt.

Ps. Vad hände med alla Varulvsspel, det forumet ser helt övergivet ut? Vill spela!
 

JJoghans

Regelknackare
Joined
13 Sep 2012
Messages
826
Location
Wakoku
Hej, trevligt att råkas! :)

Jag tror att många av varulvsspelarna har övergett forumet dessvärre. :(
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,490
Location
Göteborg
Trevligt att ha dig här! Och roligt att du gillar sci-fi. Mitt bästa boktips i genren är "Stories of your life" av Ted Chiang. Den är så där perspektivupplösande som all sci-fi borde vara, men kanske inte så ofta är.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
clarence redd;n226447 said:
Trevligt att ha dig här! Och roligt att du gillar sci-fi. Mitt bästa boktips i genren är "Stories of your life" av Ted Chiang. Den är så där perspektivupplösande som all sci-fi borde vara, men kanske inte så ofta är.
Ska jag kika på.
 
Top