Nekromanti dagens boktips

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
1. american gods av neil gaiman
för dem som inte läst den läs den

2. redemption of althalus av eddings
okej okej jag vet jag vet det är eddings men om man kan bort se från det vanliga eddings symptonerna så är boken någerlunda bra

3. sword of truth av Terry Godkind
bra LÄS!
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jag vet inte jag, jag tyckte inte American Gods var lika bra som Neverwhere (är beredd att bli lynchad). Kunde inte sätta fingret på exakt vad det var som gjorde det. Men.. ja...

okej okej jag vet jag vet det är eddings men om man kan bort se från det vanliga eddings symptonerna så är boken någerlunda bra

Ja, vi har ju redan bestämt att Eddings talar norrländska /images/icons/wink.gif Men du rekommenderar alltså den? Hmm.


Storuggla, som tyckt Nette verkat förnuftig hittills så han ska ta en flukt på Eddingsen då.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag bläddrade snabbt igenom "Althalus" boken på den lokala bibblan för ett tag sedan och kan inte direkt påstå att jag blev imponerad. Samma klämmkäcka huvudperson som tydligen slår följe med någon gudinna och en massa annnat i den stilen. Typiskt Eddings om du frågar mig. Däremot är jag mycket intresserad av "American Gods". Den kommer jag nog att införskaffa inom en mycket snar framtid. Du nämnde något om "Neverwhere". Är det ännu en Gainman bok?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Du nämnde något om "Neverwhere". Är det ännu en Gainman bok?"

Jupp. Snäppen tidigare än American Gods. Ursprungligen var det en TV-serie från BBC som var riktigt trevlig förutom att den kunde må bra av mer pengar (går att skaffa till exempel från SF-bokhandeln). Även seriens manus var författat av Neil Gaiman, men sen beslöt han sig att skriva en bok av sitt manus. Och den blev också trevlig.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
jo men som jag sa om man bortser från det så är det en rätt okej bok
sista delen är väl inte så bra men början är rätt schysst
och så har han försökt få med lite filosofiksa tankar som funkar men som han inte jobbat vidare med
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Godkänd !

Böckerna om "Althalus" är godkända. Fast jag gillar de andra bättre faktsitk. Den här böckerna känndes på nått sätt konstiga.
Fast jag ska ta en titt på de andra böckerna, de verkar klart intrtessanta !!
 

lave

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
340
I beg to differ...

sword of truth -om det är samma bok som jag minns- är något av _det_ sämsta som jag tagit del av inom fantasy.... konstiga klichéer, märkligt onda onda skurkar osv.... allmänt sunk!

men... smaken är väl olika...
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: I beg to differ...

nja den blir tydigen bättre och bättre ju mer man läser
tycker den är rätt bra ändå
 
Top