Nekromanti d20s avigsida?

Rev

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
326
Location
Göteborg
Det där var väl ingen nyhet? D20 Afghanistan har ju varit på gång ganska länge.

Ärligt talat vet jag inte om jag blir så upprörd. Enligt recensionerna är det mer en guide till att spela modern krigföring med D20-reglerna, och inget hack & slash-supplement som beskriver hur man bäst begår folkmord på araber.

Visst, det är klart att det kommer finnas spelgrupper som spelar Real American Heroes (tm), med en M-16 i varje hand och ryggsäcken full med granater, vilt skjutandes allt som råkar bära turban. Men detta är i så fall de enskilda spelgruppernas fel, inte supplementets i sig.

Eftersom jag inte läst modulen i fråga så kan jag inte heller uttala mig vidare.

-R
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,304
Location
Göteborg, Lindome
Jag tycker nog det verkar mera vara ett djärvt rollspelsprojekt om ett mycket kontroversiellt ämne. Deras motivation verkar ju ärlig. (WhyAfganistan.html)

Knappast något att sätta i händerna på skjutgalna nybörjare, men en utmaning för lite mer erfarna rollspelare.

/Mikael
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Jag tycker de verkar ta det hela rätt så seriöst, även om de tycks falla lite i amerikansk retorik-fällan (kalla Al-Quida för terrorister et cetera) så verkar de ha en balanserad bild av vad det rör sig om.
 

Scarab

Veteran
Joined
24 Jul 2002
Messages
14
Location
Jönköping
Låter som ett skämt, men eftersom det är amerikaner som gjort den skulle det inte förvåna mig om det var riktigt...
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
jo men hur kul kna det vara?
det är väl för hämnlystna rasistiska amerikaner som tycker att det är kul att spela afghan skjutare....

skulle _du_ köpa det?
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
som andra redan svarat så verkar det ju mer vara en bok för d20-spel i modern krigsmiljö.

afghanistan är ett spännande område och dess aktualitet gör det ännu mer intressant. däremot tycker jag inte om namnet real life roleplaying, det gör produkten lite mer skrämmande.

Annars tycker jag inte att det är värre än mycket annat, bara en produkt i mängden.

chrull
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

jo men hur kul kna det vara?
det är väl för hämnlystna rasistiska amerikaner som tycker att det är kul att spela afghan skjutare....

<hr></blockquote>



Kanske är tänkt så, men hur kul är det att spela i ett så totalt överläge. Afgansk gerilla, attacker mot amerikanska baser och personal och liknande gräsrotsrörelser däremot, det skulle kunna vara kul.

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

skulle _du_ köpa det?

<hr></blockquote>



Nej, men det är för att jag föraktar d20-systemet. Kanske om det släpptes till GURPS också.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,304
Location
Göteborg, Lindome
jo men hur kul kna det vara?
det är väl för hämnlystna rasistiska amerikaner som tycker att det är kul att spela afghan skjutare....


Det kan jag ju inte uttala mig om utan att läst igenom det. Det lät inte så på dem när man läste deras motivation för spelet.

skulle _du_ köpa det?

Om min spelbutik (Titan Games) fortfarande levde, skulle jag definitivt ta med mig ett exemplar hem. Men eftersom jag måste betala allt själv numera, och jag inte spelar modernt, sparar jag nog mina pengar till Epic Level Handbook istället. /images/icons/smile.gif

/Mikael
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Nej, men det är för att jag föraktar d20-systemet.

<hr></blockquote>


I så fall, varför hänger du på D&D-forumet?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Jag kan spela det ibland ändå. Dessutom spelar jag en del AD&D 2nd ed. Det är en del kul allmän rollspelsdiskussion här ibland också.
 
Top