Nekromanti d20 Modern

Boobis

Warrior
Joined
14 Mar 2002
Messages
253
Location
STHLM
Jag har just varit iväg och införskaffat d20 modern (nej har inte tittat på det än så jag vet inte om det är bra), men då slog det mig: Vilket forum skall man vända sig till när det gäller d20 modern? Eller d20 CoC, StarWars eller Spycraft? Är det här i egenskap av d20, och borde i så fall inte det här forumet döpas om, eller är det under respektive genre (SF, skräck)? Om det är under respektive genre vilka d20 produkter skall man då avhandla här? Bara fantasy?

Många frågor ... Skulle jag ställt dem i ett annat forum kanske (rollspel.nu :gremwink:) ??

Kan någon vis moderator skänka ljus över oss, eller dags för en ny poll kanske?

-J
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Min misstanke är att det passar bäst in i det generella rollspelsforumet. Å andra sidan lär densiteten på folk som verkligen är finurliga med D20-regler vara högre här i D&D-forumet. M.a.o: om din fråga gäller nutidsrollspel: fråga i rollspelsforumet. Om den gäller D20-reglerna specifikt: fråga här.

Jag kan ha helt fel :gremsmile:
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Jo. vindhand har nog rätt.
Även om jag personligen faktiskt vill döpa om det här forumet till d&d & d20.
Sen finns det ju de d20 spelen som passar bättre på andra forum. Vill man ha äventyrstips till Star Wars d20 så funker det nog bäst på SF-forumet. osv.

chrull
 

Boobis

Warrior
Joined
14 Mar 2002
Messages
253
Location
STHLM
Även om jag personligen faktiskt vill döpa om det här forumet till d&d & d20.

Det skulle jag också vilja. Om inte annat för att markera att systemet d20 och dess intrikata (eller inte så intrikata) design bör diskuteras här.

Sen finns det ju de d20 spelen som passar bättre på andra forum. Vill man ha äventyrstips till Star Wars d20 så funker det nog bäst på SF-forumet. osv.

GIvetvis.

-J
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Många frågor ... Skulle jag ställt dem i ett annat forum kanske (rollspel.nu ) ??"

Jag har faktiskt startat en liknande tråd i rollspelsforumet om det kan vara till någon hjälp.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Att döpa om det kanske också skulle få lite mer fart i det här forumet, vilket är bra. Om det är d20 kan det ju också stå vilka spel som räknas som tillhör d20 i presentationen. För mer fart på forumet är något bra och det vill jag ha!

Just Star Wars skulle nog kunna diskuteras en hel del...

/Herr Balderk
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Jo, men just Star Wars passar ju väldigt bra där det är, på sf-spelforumet. De flesta SW-spelare verkar ju dessutom spela originalversionen (vet inte vem som gjort den, eftersom jag aldrig spelat SW själv) och det är ju dumt att skilja d20-spelare från icke d20-spelare utan orsak.

-JPS-
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Sen finns det ju de d20 spelen som passar bättre på andra forum. Vill man ha äventyrstips till Star Wars d20 så funker det nog bäst på SF-forumet. osv.
Vilket för oss tillbaka till det generella resonemanget om spelsystem kontra spelvärld.

Det spelar ingen större roll hur man delar upp det, men jag anser att indelningen bör konsekvent följa ena eller andra linjen, dvs antingen delar man alltid baserat på system eller alltid baserat på värld. Lättare att hantera på det sättet.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Tyvärr...

...att dela efter värld är inte görligt. Med tanke på att det finns typ åtta miljoner olika världar till d20, och åtminstone 4 officiella världar till D&D. Kanske dela efter Genre?

Magnus
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Det var det jag menade! [ANT]

Du tror väl inte att jag tänker när jag skriver?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Det skulle aldrig falla mig in

..att förutsätta att du skulle tänka, när du skriver eller nån annan gång heller för den delen.

:gremgrin:

Magnus
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Jo för visso är det dumt att skilja dem åt... Men det forumet är det ju så mycket liv i, det här däremot borde piggas upp lite grann...

Men jag förstår din poäng och den verkar rimlig...

/Stavros
 

Boobis

Warrior
Joined
14 Mar 2002
Messages
253
Location
STHLM
Jo om inte annat än att få lite liv i forumet så borde allt relaterat till d20 hamna här :gremwink:

Genrespecifika frågor kan man ju alltid ställa någon annanstans.

-J
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Exakt! Även om du kanske var ironisk... var inte det med mig, ibland tror jag att nån är ironisk fastän han inte är det eller så fattar jag inte att någon är ironsisk, och då kan jag bli sur. Ironi är nått jag verkligen avskyr (just för att jag har svårt att förstå det... :gremsmile: )

Om du nu inte var ironisk så håller jag med dig...

/Herr Balderk, vandrade från ämnet där... huga
 

Boobis

Warrior
Joined
14 Mar 2002
Messages
253
Location
STHLM
Re: d20 Modern [OT]

Kan hålla med om att jag kanske var lite otydlig. Glimten i ögat refererade till det faktum att forumet behöver livas upp. Jag håller alltså med.

:gremsmile:

-J
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: d20 Modern [OT]

Fint. Jag skenade iväg där lite också...

/Herr Balderk
 
Top