True, true! Men trots det har jag kvar några gamla Sinkadus-tidningar som faktist trots "Äventyrsspels" inriktningen innehåller matnyttig information för spelare/spelledare av andra spel. Jo Rubicon höll i princip samma klass men det är Sinkadus som lärde upp mig som den entusiastiska rookie man var när man börja spela rollspel under 80-talet och liksom de flesta som började på den tiden var ju Drakar och Demoner instegsporten till rollspelens underbara värld. Därav platsen i mitt hjärta.Det är en viktig skillnad där; Rubicon skrev om lite allt möjligt, medan Sinkadus bara handlade om Äventyrsspels egna spel. (Historiskt faktum: Target bokförde kostnaderna för Sinkadus som "marknadsföring".)
Nix. Hela poängen med d20 ur WOTCs synvinkel är nämligen att sälja fler Player's Handbooks. Däremot kan vem som helst destillera ur systemet ur System Reference Document och ge ut (med vissa begränsningar om man vill använda d20-loggan).Finns det inga planer av WOTC att ge ut en "ren" regelbok? D v s inte D&D utan bara en grundbok som systemet bygger på (och sen kan alla andra spel använda sig av den istället för PG till D&D). För det är nämligen lite av irritationsmomentet när det gäller D20 för mig.
Rätta mig om jag har fel, men Äventyrsspels första produkter var väl BRP-liknande, och BRP-produkter är av sin natur väldigt lätta att konvertera.Men trots det har jag kvar några gamla Sinkadus-tidningar som faktist trots "Äventyrsspels" inriktningen innehåller matnyttig information för spelare/spelledare av andra spel.
Provat "Book of Vile Darkness"?Jag skulle vilja läsa om lite mer orginella saker som ingående använing av nya tortyredskap i dungenons & dragons
Jo, det sägs det. Jag är inte så insatt i just detta själv.Ska inte moongoose ge ut en egen variant av players i pocket-format?