Nekromanti D0D

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Å nej, inte nu igen...

Jag skulle vara ytterst tacksam om den vanliga kritiken ("Chronopia är inte fantasy" och "Chronopia är ett koboldspel") kunde låta bli att komma upp här, för en gångs skull.

För min del är Chronopia inte min tekopp. Jag har en kasse argument för min åsikt, men de är så ofta yttrade att de som är verkligt intresserade kan söka i arkivet.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Delita Hyral

Veteran
Joined
10 Jan 2001
Messages
100
Location
Ivalice
Allt.

Spelvärlden var keff i den mån att allt utspela sig i
en värld där demoner sprang hand i hand med människor
och troll stod som utkastare och gobliner (inte svartalfer)
låg i rännstenen.

Samma regelsystem som 91-an, inga speciella regeländringar
men däremot en massa löjliga saker som stadsalver...

Chronopia var sista spiken i kistan för äventyrsspel kan jag tänka mig...

Och vad du än gör, köp det INTE...
- The crest of the black lion -
 

Delita Hyral

Veteran
Joined
10 Jan 2001
Messages
100
Location
Ivalice
Re: Å nej, inte nu igen...

Ledsen krille men jag hade inte läst ditt inlägg innan jag började kritisera....sorry

- The crest of the black lion -
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Vad är din åsikt?

Det är ju din åsikt som är viktig. Eller?
Jag personligen tycker hel enkelt att det känns fel med Chronopia. Det blir för mycket "gröt" av det hela. Ett enda virr varr./images/icons/wink.gif

Förövrigt så finns det en hel del om detta i arkivet. Söker du så finner du!

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Re: Å nej, inte nu igen...

öhh du behöver väl inte be om ursäkt för det

Per
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,987
Location
Linköping
anmärkning

Jag tycket att det är rätt intressant att folk bara fortsätter att skicka in sina (kritiska) åsikter om Chronopia. Har man varit på forumet i en veckas tid har man redan hört allt.

Är det inte dags att sluta???
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
För min del så tycker jag att det blir för mycket stadsmiljö och för lite "ren" fantasymiljö. Det är iaf en av de största anledningarna att jag inte gilar Chronpia.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

Verjigorm_UBBT

Veteran
Joined
12 Oct 2000
Messages
12
Inget alls!
Det är en härlig stad där allt kan hända. Många raser är tuffare än vad de är i vanliga fantasyvärldar och då tänker jag speciellt på alverna, jag är dock medveten om att min åsikt inte delas med många andra. Sen tycker jag också att det är roligt med en högre teknologisk nivå än vad det är i de andra DoD versionerna.



Verjigorm, hunter of great dragons
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,604
Location
Helsingborg
Anledningarna är de som de ovan skrivit. Ingen "ren" fantasy, men egentligen är det nog bara för att den heter "Drakar och demoner" samt Chronopia. Folk antog att det skulle vara som tidigare versioner, precis som 6:an antas skulle vara.

Själv tycker jag den besynnerligt med bilderna där det otrooligt stora axelskydd förekommer (som i "Mutant Chronicles") och gobliner (tagna från D&D), samt att de försökt hitta på saker som är såå häftiga.. T.ex. att det finns ett bättre ämne än mithril. Annars har Chronopia några fördelar, men det de missat är att förklara de otydligheter som fanns i äldre vers. t.ex. hur man använder "Två vapen". Hoppas Riotmind inte missat det.

/[color:green]Han</font color=green> som står sig fundersam till varför <B>Aze of Fire[/b] skrev DoD med en 0:a
 

SirDr

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
147
Location
Växjö
Re: Å nej, inte nu igen...(OT!!)

får han väl om han känner det som sin skyldighet???
är du någon slags ragata med 40årskris? de brukar bete sig som att alla skal vara hur stöddiga som helst.

For the Emperor!!!
-Los Templarios Negro
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
-91:an...

...har, är och kommer alltid vara det spel som regerar, ja enligt mig alla fall. Det har ett perfetkt regelsystem där man ganska fritt kan välja om man vill göra en sten dum och stor stark krigare, eller om man hellre vill spela med en lärdman som har feta INT. Jag tycker det är helt klart det bästa och skönaste rollspel som skapats. Ereb är ett så jävla underbart rike, det är så stor variation så man trötnar aldrig.

Så egentligen är regelsystemet inget fel på i Chronopia (5.0.), men det är just det där med att alltid vara i en stor stad där alla håller till. Fattas bara att det kommer en grupp drakar gående längs gatan och är på väg till värdshuset "Hoppande grodan"...

Det ÄR det som är felet med Chronopia.

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"
 
Top