Nekromanti D-War

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Det bär mig emot att placera den här rullen i kulturforumet, eftersom regissören måste vara lite av kulturens Pol Pot, men någon lär fortfarande vara intresserad, eftersom den faktiskt ger vad Reign of Fire utlovade men aldrig levererade - drakar som battlar attackhelikoptrar. Åh yeah.

Jag talar alltså om högbudgetspektaklet Dragon Wars, den dyraste filmen i Sydkoreas historia. Man hade kanske kunnat hoppas att, om man nu vill ha en jääääääääättekool actionscen där drakar battlar USAs armé i LA så hade man kanske kunnat lägga iaf några kronor av budgeten på att fixa ett vettigt manus också, eller helt sonika filma drakattacken -utan- nån lökig jävla pseudofantasykontext som bara suger. Gör bara en film som består i en oförklarad, orgiastisk drakattack då, 120 minuters sfx-frossande. Det vore något. Men neeejdå...de måste ha ett manus på Uwe Boll-nivå för att 'komplettera' det hela. När en rulle om robotar från yttre rymden som förvandlar sig till bilar lyckas ha ett schysst manus, men inte en rulle om koreanska mytologiska drakar...då är nåt fel.

Anyhow, jag måste ju uppmuntra till diskussion också, så har nån annan sett den här rullen? Finns det nån som tycker att den inte sög?

(Nu kommer ju drakattacken automagiskt hissa upp betyget från bottenslammet, men det är fortfarande nere i Challengerdjupet nånstans).

- Ymir, såg 'Zulu' på samma kväll...där har vi en film
 

Whizzman

Warrior
Joined
4 Jan 2005
Messages
211
Location
Uppsala
Jo jag har sett den, eller okej, jag hade den uppe i hörnet av skärmen när jag slösurfade på wikipedia och la min nya diet. När slutstriden kom så maximerade jag och inväntade en fet strid, olyckligtvis gick strömmen tre sekunder innan den avgörande händelsen...

Jag har inte sett slutet än.
 
Top