Eksem said:Vem vill ha rollspelare som målgrupp egentligen? Det kan det ju inte finnas några pengar i?
Jo, amerikanska rollspelare är tillräckligt många och penningstarka för att vara en intressant målgrupp.
Eksem said:Vem vill ha rollspelare som målgrupp egentligen? Det kan det ju inte finnas några pengar i?
Jag är inte säker på det.Arfert said:Jo, amerikanska rollspelare är tillräckligt många och penningstarka för att vara en intressant målgrupp.
rjonas said:Jag vet inte hur ni fått tag på försäljningssiffrorna.
Monsterstatsen får guld, rätt av.rjonas said:Jag hoppas för all del att det blir en 5E som bygger på det bästa av 3&4. Det vore trist om de får ett totalt retroryck och slutar utveckla spelet framåt. Jag hoppas också, sannolikt hopplöst, att Wizards återtar ledarskapet de vann i och med OGL. Det mesta i 4E är faktiskt bra men några grejor förstörde för mycket:
I mitt tycke
* Encountersystemet (rollspel ska inte ha stages)
* Powers-systemet (powers begränsar vad man faktiskt kan göra)
* Skill Challenge-fiaskot (reducerade rollspel till en formaliserad serie tärningsslag)
Tre bra grejor:
* Monsterstatblocken (smidigt och lättmoddat)
* Saves och defenses (bra att slå varje runda för att avsluta conditions)
* Spellistan och tiers (bra att veta på vilken kraftnivå man hittar vilka superförmågor)
Du glömde skicka med en länk:rjonas said:Nu har han kommit igång.
Jag associerar till Trails of Cthulhu och hur de införde den banbrytande idén: "du ska inte behöva slå för att hitta saker äventyret ändå förväntar sig att du hittar".rjonas said:Systemet Mearls och Cook framfäktar undviker extremer och modifikationer, detta genom att antingen ha ett tärningsslag vid sweetspot eller avgöra checken med en slumpbefriad jämförelse av rang.