Nekromanti D&D4: Jag har böckerna i mina händer ... men ...

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,914
Location
The Culture
Re: Visuella förbättringar

Jag tycker inte att de nya omslaget är ett under av skönhet, jag tycker bara att det gamla omslaget hade passat bättre på en "Mina vänner"-bok designad av en 8-årig tjej med tveksam smak och ett osunt förhållande till färgglada glaspärlor än på en regelbok till ett rollspel.

/tobias
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Nej för fan! Du har feeeel!

Jasså? Hade Collector's Point release på natten? Var det mycket folk där?
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Visuella förbättringar

Jag är inte heller så där jätteförtjust i omslagen, dragonborn (som de ser ut med sina rastaflätor), men jag var ganska less på den förra stilen på omslag.

Synd att bilderna ska vara så vulgo fantasy. Svärden är ju så extremt tjocka att de ser ut att vara av plast. :gremfrown:
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Re: Visuella förbättringar

Håller med om att omslagen är rätt fula. Jag är måttligt förtjust i just den konstnären och hans triangelfetisch. Färgskalan på omslagen är också steril och trist. 3.x hade originellare och ballare utsidor, utan tvekan.

Egendomligt nog finns det gott om bilder inuti själva böckerna som är av betydligt högre kvalitet.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,469
Location
Stockholm
Re: Visuella förbättringar

DeBracy said:
Föredrar lätt den tidigare varianten. Kanske bara för att jag tycker Dragonborn är lökiga, kanske för att kvinnan på första omslaget har attityd så det räcker och blir över.
Värt att notera är att omslaget gör sig mycket bättre i verkligheten än på bild, av någon skum anledning.

Jag håller med de som säger att följande bild skulle varit omslaget:

http://www.enworld.org/images/4e/4egreendragon.jpg

(jag hoppas ni kan se bilden utan att vara inloggad. Varning! Den är STOOOOOOR!)

/M
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Visuella förbättringar

Men...den där bilden var ju snygg. Överlägsen den faktiska omslagsbilden på alla tänkbara vis. Kvinnan har ju tillochmed ordentligt med kläder på sig...

Hur faen har de tänkt här? Att det inte säljer om inte kvinnan visar låren och alla vapen och rustningar inte är groteskt överdesignade? Seems like it. Eller kanske "Jag vet! Vi har en bild här som faktiskt gör folk sugna på att spela D&D, och så kan vi ju inte ha det..."

- Ymir, suckar
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,914
Location
The Culture
Re: Visuella förbättringar

Jag håller med de som säger att följande bild skulle varit omslaget:

http://www.enworld.org/images/4e/4egreendragon.jpg
Den som valde bort den där omslagsbilden till förmån för den de faktiskt använde borde avskedas, eller eventuellt -rättas. Den är snyggare, mindre överdriven och visar tydligare vad spelet går ut på: slåss med häftiga monster, snarare än att posera med osannolika vapen och lite för lite kläder.

/tobias
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Re: Visuella förbättringar

Äh, jag tycker det är rätt sjyst med de tematiserade bilderna som är nu. Några poserande snubbar på PHB, en elak mastermind-drake på DMG, och ett framrusande monster på MM.

Fast den här bildens allmänt nedtonade stil hade gärna fått följa med till de slutgiltiga bilderna.
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Re: Visuella förbättringar

Tja, jag tror de tänkte ungefär så här.

Våra gamla spelare kommer köpa böckerna ivilket fall som helst. Vi vill ha lite coola bilder som kan locka WoW-kidsen. Alltså överdrivna fantasybilder i samma stil som WoW.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Visuella förbättringar

Jag vet inte riktigt om jag har missförstått det hela, men visst kommer det komma flera PHB-böcker? Som alla kommer vara core? Ur det perspektivet tycker jag att bilden de valde beskriver den aktuella produkten mer än den häftigare bilden med draken.

I slutändan är de nya omslagen de minst inspirerande och häftiga omslag de haft hittils, inkl. "White box". Jag tycker att 3 och 3.5-böckerna är butt ugly, men de känns faktiskt mer trolska och spännande än de nya.

Insidan känns dock bra hittils. Särskilt alla boxar och listor är mycket klara och tydliga. Hur fungerar det maneret i svartvitt, förresten?
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Visuella förbättringar

Apropå omslaget - är jag den enda som tycker att rustningarna och stilen är lite... japanflört? Stora svärd, skumma rustningar som visar hud och människor med ganska stora ögon? I alla fall lite? Inte? Nähä.
Så ett WoW-spel med mangaflörtar också?


Storuggla, vulgofantasy deluxe
 
Joined
12 Feb 2004
Messages
834
Location
Umeå
Re: Visuella förbättringar

Eksem said:
Jag vet inte riktigt om jag har missförstått det hela, men visst kommer det komma flera PHB-böcker? Som alla kommer vara core?
En PHB, DMG och MM varje år vad jag har hört.
 
Top