Negativ...
Jag är negativ till detta! Nu kollade jag inte på länken men jag fattar ju vad det handlar om... Jag tycker att allt för mycket blir D&D världar nu för tiden... Först EQ och nu WCIII. Det är för mycket helt enkelt... Hade det varit ett spel som inte var fantasy hade det kanske varit okej. Men jag fattar helt enkelt inte varför ett spel som Warcraft blir rollspel. Förmodligen tror dom att det kommer att sälja men jag är faktiskt inte säker... Visst, det är ett etablerat varumärke och vissa WC spelare kommer juh att köpa det, men jag tror inte att det lockar ens den stora massan WCIII lirare... Och ännu mindre de som inte gillar spelet... Då kan man ju lika gärna spela D&D juh! Hade det fått ett nytt system osv så hade det kanske varit en roligare nyhet, men inte nu. Jag gillar dock inte spelet och det bör kanske poängteras...
Nej. Jag hade hellre sett att någon gjorde ett nysläpp på t ex planescape eller någon annan klassiker, det hade varit klart mycket hetare!
Sedan kan man ju alltid undra vad de ska bygga spelet på... Det står nog i länken som jag kanske borde kolla snart men från spåelet har de ju inte så mycket att gå på... bara de olika raserna som ligger i strid med varandra typ... Jag kan ju säga att Forgotten Realms och t ex Ravenloft känns som klart mycket bättre världar än en dataspels värld...
/Balderk, som inte hade någon vidare respekt för EQ heller...