Nekromanti [d&d3.5] Magic items på Low Level.

wallahad

Swordsman
Joined
25 Jan 2006
Messages
469
Location
Norsjö
Hur har ni gjort med magic items på låg level?
Tex spelarna börjar på level 4-5 med nivån som DMG beskriver. Tror det var ca 3-5.000 gp.

Låter ni då Wiz skapa magiska föremål?

Tex; Footbands of Retreat 3ggr/day? Caster Level; 1 Spell; Expeditous Retreat Level1

Vidare, förslag på magiska föremål som inte "dör" vid högre levlar.
Tex; Foot bands of Retreat, även på högre level så ger de +30move, de varar bara längre.
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Jag skulle absolut tillåta det. Det var länge sedan (före 3.x) som det gjordes startkaraktärer över level 1 så jag har ingen personlig erfarenhet, men jag ser inget problem. Bara DM har insyn i exakt vad det är för grunka som uppfinns så att introduktionsäventyret/första sandlådeområdet inte påverkas åt för konstigt håll.
 

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
wallahad said:
Hur har ni gjort med magic items på låg level? Tex spelarna börjar på level 4-5 med nivån som DMG beskriver. Tror det var ca 3-5.000 gp.
Japp. Spelet är ju designat så att man ska vara en julgran av pryttlar för att ha chans, så det är klart jag skulle tillåta det.

wallahad said:
Låter ni då Wiz skapa magiska föremål?
Ja, om ni lyckas komma överens om välbalanserade föremål. Nu spelar jag iofs Pathfinder, men där står det en del om sån design, och det gör det väl i 3.5 också i lite olika böcker och här http://www.d20srd.org/srd/magicItems/creatingMagicItems.htm

wallahad said:
Tex; Footbands of Retreat 3ggr/day? Caster Level; 1 Spell; Expeditous Retreat Level1
Låter som ett ganska bra item t ex på en rogue. Kanske lite väl bra. Men som sagt, läs på guidelines.

wallahad said:
Vidare, förslag på magiska föremål som inte "dör" vid högre levlar. Tex; Foot bands of Retreat, även på högre level så ger de +30move, de varar bara längre.
Det här var väl lite av en svaghet i 3.5, som de tänkte mer på i 4E. Har inte så bra koll.
 

wallahad

Swordsman
Joined
25 Jan 2006
Messages
469
Location
Norsjö
Hittade just åt en gammal spell jag helt ignorerat; Protection vs X (Evil).

+2AC & Saves vs Evil.
Samt, inga natural attacks kan utföras, så vida inte den skyddade tränger sig på.
1 feet protection.
Ingen "Possesions" eller minde altering effects påverkar heller. Tex; Phantasmals.

Omgjort till ett föremål; Caster level 1, spell level 1 Contious effect = 2.000gp att köpa loss.

Funkar bra på alla levler.
 
Top