Nekromanti D&D reglerna krossar!

teddy

Warrior
Joined
14 Jan 2001
Messages
218
Location
Rimbo, Stockholms Län
Jag har nu plöjt igenom Players handbook (cr I), Dungeon master guide (cr II) och Monster manual (cr II). Och nu måste jag bara säga att reglerna i D&D är värkligen extremt bra! Du kan typ ändra vad som hälst, och skapa helt nya magier hur lätt som helst! Eller varför inte skapa ett nytt monster på typ 30min. Plus DMG bokens extremt detaljerade instruktioner för hur man gör en kampanj värld och allt sånt! 13 av 10 stjärnor till D&D =)
Är det någon här som inte håller med?

Mörkrets Furste
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Reglerna till DnD tredje är väldigt bra dessutom har boken en väldigt snygg design.

/Dr_Morbid

errare humanum est - det är mänskligt att fela
 

Scanmaster_K

Veteran
Joined
26 Nov 2000
Messages
88
Location
Visby, Sverige
Det kan man göra till alla rollspel. Det som är bra däremot är att de har en mall och ger lite hjälp och sånt vilket väldigt få rollspel gör.

För varje person som tillber mig ökar min styrka.
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
jo men det som är så skönt är att det snabbar upp en hel del ifall man är spelledare... även ifall man är spelare för då slipper man vänta på en slö SL (föredrar iofs GM /images/icons/smile.gif)

/Dr_MOrbid

errare humanum est - det är mänskligt att fela
 

Johan Granberg

Swordsman
Joined
26 Nov 2000
Messages
757
Location
Umeå
Det är överlägset det bästa fantasyspelet jag har spelat!, iofs har jag inte spelat Ars Magica som alla säger är skitbra, så jag kanske inte har rätt att yttra mig...

"Det är bättre att dö stående än att leva på knä"
- Emiliano Zapata
 

Eraser

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
15
Location
Östersund
Det är ju roligt att spela. men det är ju fruktansvärt orealistiskt. Det känns som allt har gjorts strömlinjeformat bara för att allt ska vara så simpelt och snabbt som möjligt.
exempelvis AC.


Eraser //
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Det känns som allt har gjorts strömlinjeformat bara för att allt ska vara så simpelt och snabbt som möjligt.

Det tycker jag inte... det är en massa saker som skulle kunnat göras enklare och mer strömlinjeformade för ökad hastighet. Attacks of Opportunity är knappast enkelt t.ex, inte heller handlingssystemet...

exempelvis AC.

Om man velat göra det strömlinjeformat så borde man ha _ett_ sätt att modellera hur bra man är på att försvara sig... inte låta en del av det vara i AC och en del i växande antal HP...
 
Top