Nekromanti D&D one-shot ikväll! Var med och ha kul :)

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,500
Då kvällens session av mage över skype tyvärr har ställts in kommer där istället äga rum en D&D one-shot.

Är du intresserad av att spela OSR D&D i ett par timmar ikväll med början kl. 19.00 så är du mycket välkommen :gremsmile:

Bara posta i den här tråden eller PM:a mig.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,500
Oh, glömde säga. Ni behöver inga förberedelser eller böcker eller så. Character Creation kommer ta 5 minuter max och det är inga krav på förkunskaper :gremsmile:
 

Vintrastorm

Veteran
Joined
20 May 2004
Messages
72
Location
Göteborg / Sweden
Wait, what! Lirade ni över Skype? Hur gick det? Var ni flera?
Jag och några kompisar har snackat om detta men har upplevt att det nog kommer att bli för rörigt. En gruppkonversation på 3 pers kan kännas rörig över Skype och om man då är några till och ska spela rollspel...
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,500
Vintrastorm said:
Wait, what! Lirade ni över Skype? Hur gick det? Var ni flera?
Jag och några kompisar har snackat om detta men har upplevt att det nog kommer att bli för rörigt. En gruppkonversation på 3 pers kan kännas rörig över Skype och om man då är några till och ska spela rollspel...
Det fungerar jättebra att köra över skype :gremsmile: Jag har gjort det för flera one-shots och tre kampanjer nu. Är man fler än tre spelare och en gamemaster gäller det att gamemaster verkligen har stenkoll på vad han sysslar med men även det fungerar :gremsmile: Min mage kampanj har 6 spelare och min vampire kampanj hade lika många och medan vampire kampanjen blev rörig emellanåt har jag upplevt att Mage kampanjen inte alls blivit lika rörig.
 

Vintrastorm

Veteran
Joined
20 May 2004
Messages
72
Location
Göteborg / Sweden
Tack för ditt snabba svar. Jag ska lägga in diskussionen under bevakning, detta gjordes visst inte automatiskt så jag har missat att du svarat. :gremfrown:

Jag tänker att det blir mer fokus på turordning och mindre att folk ska skrika rakt ut vad de gör, så som det kan bli när man spelar hemma i soffan. Jag vet själv att jag tycker det är lite jobbigt med trepartssamtal över skype om två personer pratar samtidigt (något som brukar funka bra i riktiga världen).
 
Top