Nekromanti D&D Movie - totalflopp?

RagTag

Veteran
Joined
23 Oct 2000
Messages
10
En samling av de mer negativa recensionerna på
D&D The Movie

http://www.rottentomatoes.com/movies/titles/dungeons_and_dragons_the_movie/ Vill ni läsa de positiva kan ni gå till
http://www.dndmovie.com
 

Tinboy

Veteran
Joined
5 Dec 2000
Messages
46
Location
Göteborg
Ja ett en samling mossiga kritiker skulle såga filmen kanske inte kom som en total överraskning. Däremot ser den väl inte att gå hem rikigt oss filmpubliken heller. Intressant att se vad gamers i USA tyckte. Framför allt de som spela AD&D (typ alla).

/Pär
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
"and, boy, I think it was the smash-hit comedy of the year... A laff-riot... Sidesplitting... Hilarious... I laughed until I cried... Unfortunately, I laughed at all the wrong places. I\'ll be putting a review up in Opinions over the next couple of days, to reveal the full horror of the experience. Dale is adamant that we have to buy the video (hell, it will be on video in a couple of weeks at this rate) so that we can MST the damned thing..."
//Anthony Pryor-Brown


"I went in with the lowest possible expectations, and you know what? I liked it in the end because it was so stupid. Like the HORRIBLE HORRIBLE actress playing the empress, it was like watching and listening to a 3rd grader read out loud from a book. Can you say "Know your lines and put the freeking cue cards down?" Hahah.
But I liked it in the same way I liked Army of Darkness, it was cheesy, but when you come to grips with it you start to enjoy it. Oh.. and hey.. you got to watch a Wayens get beaten senceless and stabbed to death.. thats ALL good in my books."
//LuMaX


"That movie is/was awesome. Its horribleness allowed for my friends and I to constantly make fun of anything, giving it a MST3K type of feel. In fact, they should do that, it'd be great."
//Caleddin


...and it goeth on. De positiva saker jag läst om filmen är mestadels av typen "så kass att den är bra".

--
Björn
 

RagTag

Veteran
Joined
23 Oct 2000
Messages
10
Någon på ett D&D forum skrev (fritt översatt:))

"Vad den här filmen lider av är en riktigt dålig DM"

Det jag läst tyder på att det är kanske ca 60% som tycker filmen är ett skämt medans några få tycker att den är medioker(stavas det så?) resterande % anser att den är bra.

Majoriteten skäms alltså...Jag iaf skall se den(men så kollar jag på Xena varje söndag också) och ev. skratta - Man måste ha lite självdistans :)
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Om ni vill se en sneak preview av filmen kan ni titta på den på www.adcritic.com. Personligen tycker jag den verkar ruggigt nördig.<p><hr></blockquote><p>Själv är jag glad att ideen med att hjälten i fantasy-filmer inte måste vara ett muskelberg alà Conan. Det var ju ett tag efter de filmerna som det komm ett gäng filmer med värsta köttbergen...

Själv gillar jag Madmartigan i Willow... Han är en cool hjälte. Eller Mouse i... kommer inte ihåg vad filmen hette.

/Honken!
 

EventHorizon

Warrior
Joined
7 Dec 2000
Messages
223
Location
Stockholm
Mouse var i Ladyhawk - fantasyfilmen med världens sämsta soundtrack - 70-tals porrmusik :)



Fly me to the moon and let me play among the stars
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
"Själv är jag glad att ideen med att hjälten i fantasy-filmer inte måste vara ett muskelberg alà Conan. Det var ju ett tag efter de filmerna som det komm ett gäng filmer med värsta köttbergen...

Själv gillar jag Madmartigan i Willow... Han är en cool hjälte. Eller Mouse i... kommer inte ihåg vad filmen hette."


Isåfall föredrar jag Connor och Duncan MacLeod ur Highlander; de saknar också den där äckliga tvålfagerheten hos D&D - filmens hjälte.

För övrigt var Kurgan i första Highlander-filmen väldigt skön som hotfull fiende, när han inte slogs. För att vara "den perfekte krigaren" fäktades han som en tvååring...

--
Björn

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Eleas on 2000-12-13 14:10.</EM></FONT></P>
 

Milrik

Veteran
Joined
6 Aug 2000
Messages
184
Location
Västerås, Sverige
*hehe*

Milrik av Remos som spänt väntar på Expert Drakar och Demoner filmen. :gremsmile: *hehe*

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan
 

Joniserad

Veteran
Joined
30 Nov 2000
Messages
21
Location
Lund
Den är inte väldigt bra i alla fall!

Det är ganska underhållande att titta på om man kopplar bort skådespelarna och dialogen och handlingen och...
Om jag var er skulle jag se den på bio för att få någon som helst behållning av filmen. Man kan ju bara hoppas att uppföljarna blir bättre.
 
Top