Nekromanti D&D husregel

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
20,014
Man tar ut all helning ur spelet. Ingen helande magi, inga potions, ingen naturlig helning. Du läker bara genom att när du dödar en fiende får du rulla så många D6:or som de har Hitdice eller levlar och läker så mycket. Det driver dig till att slåss för att kunna läka dig, så när saker är som farligast måste du vara mest aggresiv.
 
Tills någon får tag på det här svärdet he he



(ur Mjölnir 7)
 

Attachments

  • Helbra?gd.jpg
    Helbra?gd.jpg
    107.5 KB · Views: 0
God45;n246682 said:
Man tar ut all helning ur spelet. Ingen helande magi, inga potions, ingen naturlig helning. Du läker bara genom att när du dödar en fiende får du rulla så många D6:or som de har Hitdice eller levlar och läker så mycket. Det driver dig till att slåss för att kunna läka dig, så när saker är som farligast måste du vara mest aggresiv.

Som i space marine spelet till xbox 360!
 
Jag gillade en husregel någon snackade om, som var att Hit Points var en "pool" med poäng som man kunde spendera istället för att ta skada. Sen räknade man faktisk skada mot Constitution (typ Wounds/Vitality i vissa d20-varianter).

Men överhuvudtaget gillar jag system som uppmuntrar någon särskild spelstil, så det är en kul tanke.
 
God45;n246682 said:
Man tar ut all helning ur spelet. Ingen helande magi, inga potions, ingen naturlig helning. Du läker bara genom att när du dödar en fiende får du rulla så många D6:or som de har Hitdice eller levlar och läker så mycket. Det driver dig till att slåss för att kunna läka dig, så när saker är som farligast måste du vara mest aggresiv.

Oj, ja, detta kommer ju funka perfa på mina mördarluffare :rolleyes:
 
Back
Top