D&D D&D har ett officiellt nytt namn!

Det här är en av de sakerna som gör att jag tyvärr känner en lätt smak av avsky när det gäller DnD.

Procentuellt sett, hur många "aktuella" versioner spelas det (förutom Advanced) eller beror det på hur kompatibla äventyren är med regeländringar i nya versioner av DnD som är orsaken till att folk ev. kör med andra versioner av DnD än den nuvarande?

Ni som är aktiva DnD spelare, vilken version av DnD är det ni spelar?

Det här är en av de sakerna som gör att jag tyvärr känner en lätt smak av avsky när det gäller DnD.

Procentuellt sett, hur många "aktuella" versioner spelas det (förutom Advanced) eller beror det på hur kompatibla äventyren är med regeländringar i nya versioner av DnD som är orsaken till att folk ev. kör med andra versioner av DnD än den nuvarande?

5:e, och (tror jag) AD&D.

Har relativt i nutid kört BX kloner och 3.5 avarten Pathfinder.

DnD 3.5

För oss passar den bäst, men jag har ingenting emot att testa 5an i någon form, egentligen mest jobbigt att lära sig en ny version för gubbgänget.

4an testade vi och den var för annorlunda jämfört med hur vi var vana, inte på något sätt dålig dock.

Vi körde PF 1 en hel del men valde att gå tillbaka till 3.5, jag tycker 3.5 är bättre än pf1, inte stor skillnad men tillräckligt.

Back