D&D D&D har ett officiellt nytt namn!

Bolongo

Herr Doktor
Eller, tja, den senaste utgåvan har det åtminstone...

Eller, tja, den senaste utgåvan har det åtminstone...
Så … 6e confirmed!?

Jag menar, 5e har framställts som en evig utgåva, men om 2024-böckerna nu ska heta 5.5, vad blir då nästa utgåvas namn? Min killgissning är att det inte blir 5.6 eller 5.75 (vilken i sin tur inte kommer följas av 5.875) utan bara 6.

Jag menar, 5e har framställts som en evig utgåva, men om 2024-böckerna nu ska heta 5.5, vad blir då nästa utgåvas namn? Min killgissning är att det inte blir 5.6 eller 5.75 (vilken i sin tur inte kommer följas av 5.875) utan bara 6.
Näää, inte skulle väl WotC, flakiest of flakes, backa på något de sagt tidigare? ;)

Näää, inte skulle väl WotC, flakiest of flakes, backa på något de sagt tidigare? ;)
Alltså, vinstdrivande företag gonna driva vinst. Oavsett hur länge ett företag sagt A, kan det säga B i morgon om de (rätt eller fel) tror att B kommer att generera mer vinst.

Hoppas bara WotC inte återgår till Games Workshop-modellen, där varje utgåva, vare sig den är usel, lysande eller mitt emellan, har en livslängd på exakt tre år.

Last edited:
Alltså, vinstdrivande företag gonna driva vinst. Oavsett hur länge ett företag sagt A, kan de säga B i morgon om de (rätt eller fel) tror att B kommer att generera mer vinst.
Det här är ju såklart en annan diskussion, men det finns inget i att vara vinstdrivande som kräver att företag är kortsinta eller saknar långsiktig strategi. :)

Det kallas att vara kassa/dåliga.

Ösch va drygt, just ord siffror med eff-ljudet har en tendens till att dämpas och bli otydligt i uttal. Tycker att de hade kunnat behålla 2024 istället för fffem phunkt fffem ee.

Back