Nekromanti D&D-gäng i stockholm?

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Till min egen stora förvåning har jag kommit på att jag är sugen att spela D&D igen, (och så småningom spelleda... har köpt på mig grundböckerna, Shackled City, Eberron, och lite annat...) men känner mig lite rostig, det var ju trors allt ca 15 år sen sist...

Därför söker jag nu ett spelgäng i Stockholm som har en plats ledig, och kör relatvt regelbundet... finns det?
 

Aboleth

Veteran
Joined
30 Jan 2007
Messages
3
Location
Sollentuna/Stockholm & Drammen/Norge
Norsk spilleder (og rollespiller) med over 20 års erfaring

Hei,

Tenkte jeg ville henge meg på denne tråden... (se også: http://forum.rollspel.nu/showthreaded.ph...mp;sb=5&o=7 )

Jeg er i Stockholm 2-3 dager i uken i forbindelse med jobb (bor i Norge), og kunne godt tenke meg å finne en gruppe og spille med her i Stockholmsområdet (vi har kontor i Sollentuna, og jeg bor normal på hotel i nærheten, men er fleksibel med hennhold til reise etc. - har som oftest bil tilgjengelig). Tenkte jeg skulle legge ved noen ord om meg:

Hvem er Martin?
------------------
La meg ta en kort beskrivelse av meg selv: Jeg er 33 år, har kone og 4 små barn (8 - 7 - 6 og 4 år) hjemme i Drammen (Norge). Jobber med foretningsutvikling og interimledelse (Elektro/Tele/Kraft). I den forbindelse reiser jeg "en del" og skal jobbe i Sverige (Sollentuna) fast noen dager i uka i hele 2007 (har fleksibilitet i forhold til hvilke dager). Dvs. at for meg vil spilling på en ukedag (ikke weekend) , f.eks. hver 14. dag, passe best - er som mange(?) avhengig av at sesjonene er planlagt inn noe tid i forveien.

Erfaring som spiller/DM/GM/spilleder:
------------------------------------------
Jeg har spilt RPG siden 1981 - startet som mange andre opp med D&D (Basic osv.) og gikk etter hvert over til AD&D 1st ed. (ca 1983). Har vært DM/spilleder siden det. Byttet til AD&D 2nd ed. i 1990 og konverterte til D&D 3.5 ved nyttår 2002/2003.

Har som spilleder/DM hovedsaklig ledet i en Forgotten Realms Setting (siden den kom ut i 1987) og i Kara-Tur/Oriental (siden den kom i 1988). Kjenner settingen godt, men har i hele mitt liv kun ledet 2 stk. ferdige moduler ("Island of Terrror" som fulgte med D&D Basic sett i 1981 utgaven og "Feast of Goblyns" Ravenloft modul fra 1990) - ellers spiller jeg stort sett egenprodusert materialle. Har også ledet: Call of Cthulhu, L5R, Shadowrun, etc.)

Er i dag DM i to ulike kampanjer (+ ad hoc som spiller i CoC/Conspiracy X).
# Drammen/Norge (14. dagers syklus, fredager, 3 norske jenter, 2 norske gutter og 1 svensk gutt, alder 26-34) - D&D3.5/Kara-Tur (Oriental - FR)

# I Vejle/Danmark (noe uregelmessig syklus, ukedager, 4 danske + 1 svensk gutt, alder 16-42 år) - D&D3.5/Forgotten Realms (Silver Marches)

Som spiller har jeg forsøkt mange ulike systemer (bla. Conspiracy X, Drakar och Demoner, Call of Cthulhu, Paranoia, L5R, Cyberpunk, Shadowrun, Traveller/Traveller 2000, Runequest, D&D/AD&D 1st-2nd/D&D3.0, Vampire, Warhammer, Exalted, etc.)

Spillestil:
----------
Har forsøkt mange stilarter og settinger, men trives best der det er en stor andel rollespill/problemløsning med noe mindre vekt på action/kamp (selv om også action skal til i rett mengde).

Ønsker, håp, og bidrag:
---------------------------
Håper og finne en gruppe som liker og rollespille! Har det morro sammen - våger å leve ut sine karakterer - gjerne i en dynamisk og troverdig setting. Tror jeg kan tilføre glede, varme og kreativitet gjennom en ærlig, åpenhjertig og inkluderene spillestil - både som spiller og DM/GM/spilleder.

Er gjerne spiller, men stiller som DM/Spilleder hvis det er ønskelig - håper og tror jeg kan være et friskt pust i spillingen deres (selv om jeg har begrenset mulighet til å spille weekend). Når det gjelder hvilke kvelder etc. er jeg åpen for alle forslag: Jeg har fleksibilitet (kan velge mye selv), men er avhengig av å kunne legge planlegger for en uke eller to fremover av gangen.

Mvh,
Martin
e-mail/MSN: aboleth_@hotmail.com
 

Zawoud

Veteran
Joined
16 Apr 2002
Messages
131
Location
Stockholm
Jodå, vi finns allt.

Vi är ett gäng killar runt de 40 som är på väg att få en plats ledig runt bordet (förbaskade verklighet). Vi spelar klassiskt D&D i en hemkokt spelvärld en gång i veckan. Speldag är lite flytande för tillfället, men kommer förmodligen att bli onsdagar till hösten.

Tonvikten ligger vid grottröj och problemlösande, men det finns ett visst utrymme för rollspelande för den som är intresserad. Du är välkommen att testa så får vi se om vi trivs med varandra (finns egentligen inget annat sätt att ta reda på det). Det gäller för övrigt andra intresserade också. Hör av er bara.
 

Graazzt

Veteran
Joined
19 May 2007
Messages
65
Location
Stockholm
Hej!
Är en 37-årig kille som bor mitt i Sthlm som vill starta upp en grupp som kör D&D 3,5 regelbundet. Tror det inte blir några som helst problem att hitta spelare till den gruppen, men vad jag helst letar efter är i första hand en person som vill vara DM. Hade jag inte haft en egen 2nd Ed kampanj rullande hade jag kunnat vara DM. Ev kanske vi kan turas om några stycken, beroende på hur seriöst vi ska spela. Spelarna i gruppen skulle hamna i åldersgruppen 27-40 ungefär och vara allt från supererfarna till relativa nybörjare. Vi gillar varierat spel, så lika kul med rollspel som med fighting. Hör av dig om du är nyfiken på oss.
Mvh
Micke
 
Top