Nekromanti D&D-bildtråd

Arfert said:
John Howe och Alan Lee har inget med det att göra. Och inte de är inte lika Parkinson heller. Inte mer än att de håller på med fantasy och manéren inte är så stiliserade. Men känslan i bilderna är helt annorlunda.

Då ligger senare Elmore närmare den tillrättalagda vaxiga estetiken. Och jag säger det som en rollspelare som håller Elmores D&D-omslag till Basic, Expert, Companion och Master som något av det bästa som gjorts, och något som satte eld på min fantasi när jag var ung.

/magnus

Jag tror Parkinsons problem är att hans figurer är stelare än Elmores, fast P egentligen är skickligare på att måla. Då blir det lite skolplansch över hans bilder.

Arfert said:
John Howe och Alan Lee har inget med det att göra. Och inte de är inte lika Parkinson heller. Inte mer än att de håller på med fantasy och manéren inte är så stiliserade. Men känslan i bilderna är helt annorlunda.
Uj, detta är överkurs för mig. Trodde känsla var något objektivt.

Men, för att återknyta till Parkinson-bashingen så verkar han betydligt bättre på mer statiska motiv än sådana med rörelse i, om det är den typen av "känsla" man pratar om. Exempel:
4510.jpg

och
DMsSourcebookOfTheRealms.jpg

Känsla objektivt? Nej något dylikt finns knappast.
Men FR-omslaget är nog en av Parkinsons bästa.

Arfert said:
Känsla objektivt? Nej något dylikt finns knappast.
Det var min poäng. Du skrev "Men känslan i bilderna är helt annorlunda", och det brukar ju heta att känsla är något helt subjektivt.

Necross said:
Men, för att återknyta till Parkinson-bashingen så verkar han betydligt bättre på mer statiska motiv än sådana med rörelse i, om det är den typen av "känsla" man pratar om.

Parkinson kan vara awsum!

/Magnus

keith7.jpg

keith1.jpg

keith4.jpg

Angående Jehovas så nämnde "Old Geezer" (Mike... nånting) på RPG.net att Gary Gygax var medlem i Jehovas Vittnen. Hela moralpaniken blir på något sätt ännu roligare i.o.m. det.

RPG2000 said:
Angående Jehovas så nämnde "Old Geezer" (Mike... nånting) på RPG.net att Gary Gygax var medlem i Jehovas Vittnen. Hela moralpaniken blir på något sätt ännu roligare i.o.m. det.
Garys första fru var vittne (det har också Gary uttryckt offentligt). Internetrykten säger att Gary själv var vittne under en period på 70-talet, men inte riktigt kunde följa församlingens uppmaningar att sluta röka och klippa sig och därför blev utesluten. Jag vet inte om detta stämmer eller ej.

Hunk said:
RPG2000 said:
Garys första fru var vittne (det har också Gary uttryckt offentligt). Internetrykten säger att Gary själv var vittne under en period på 70-talet, men inte riktigt kunde följa församlingens uppmaningar att sluta röka och klippa sig och därför blev utesluten. Jag vet inte om detta stämmer eller ej.

Jag tycker att vi bestämmer att det stämmer, det blir roligare så...

Back