D&D BECMI via Roll20

Ett par preliminära frågor;

Vad för "timespan" pratar vi? Evighetskapanj, eller avslutade äventyr ett efter ett? Skulle jag binda upp mig på flera år, kan man ta det ett år i taget typ?

Om ni hade filmat och lagt upp ett spel spelmöte för allmän beskådan, skulle det behövas en "känsliga tittare varnas" eller en åldersgräns? (Vill mest bara stämma av allmän-nivån =)

Är det den här regelboken;
1764760602922.png

Ett par preliminära frågor;

Vad för "timespan" pratar vi? Evighetskapanj, eller avslutade äventyr ett efter ett? Skulle jag binda upp mig på flera år, kan man ta det ett år i taget typ?

Om ni hade filmat och lagt upp ett spel spelmöte för allmän beskådan, skulle det behövas en "känsliga tittare varnas" eller en åldersgräns? (Vill mest bara stämma av allmän-nivån =)

Är det den här regelboken;
View attachment 26974

1. Tanken är att vi ska försöka ta oss igenom så många som möjligt av mina gamla moduler som jag aldrig spelade på 80-talet, så teoretiskt är det en evighetskampanj så länge det finns spelare. Du binder dock inte upp dig till något, det går bra att prova på och hoppa av när man känner för det. Du investerar så mycket tid du vill. Du kan till och med komma och gå om det passar dig. Så länge jag har en kärngrupp som dyker upp fortsätter vi.

2. BECMI anno 1983 rekommenderades till 10-åringar och upp, så nivån är vad vi skulle ha klarat av då. Det är lite technicolor. Möjligtvis skulle en filmsnutt vara lite pinsam i och med att vi är fyra medelålders gubbar som spelar ett spel för tioåringar. Och har fasligt kul.

3. Ja, det är röda lådan plus blå, turkosa och svarta. BECM, om man ska vara noggrann.

3. Ja, det är röda lådan plus blå, turkosa och svarta. BECM, om man ska vara noggrann.
jag försöker mest lista ut vilken bok det är jag ska titta i för hur man skapar karaktärer =)

Första gången jag spelade DnD hade regelboken blandade ädelstenar på omslaget. Andra gången jag spelade DnD var 5th edition på gång att släppas. Jag har spelat blandade versioner och kloner sen dess, med det är lite svårt att hålla reda på vad som är vad.

Det är röda lådan, plus lite svarta lådan (weapon mastery) och kampanjmodulen Grand Duchy of Karameikos (för skills och bakgrund).

Back