Nekromanti D&D 3,5

Joined
8 Sep 2002
Messages
172
Location
Halmstad
Är det någon som har koll på vilka ändringar som sker i D&D 3,5?

Är nyfiken på vad som skall justeras jämfört med den nyvarande versionen. Speciellt då jag hörde något om att barden skulle ändras en del.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,316
Location
Göteborg, Lindome
WotC har kört en artikelserie på sin hemsida under några veckor nu, men där har inte framkommit speciellt mycket matnyttigt.

Den bästa informationskällan har än så länge varit ENWorld.

/Mikael
 

Carl Ö

Warrior
Joined
31 Jan 2003
Messages
231
Location
Västerås
Enligt ENWorld så har "The Sage" sagt att barden har fått en del förändringar, bl.a. fler skill points!
Hurra, hurra!
:gremsmile:
 

Bombu

Hero
Joined
21 Feb 2003
Messages
833
Location
stockholm
Det var ju en hel del att läsa både mer eller mindre bestämda saker och gissningar av olika slag.

Jag tycker det är bra att de försöker revidera det som inte funkar eller funkar sämre än det skulle kunna funka i DnD.

Självklart kan man uppfatta det som lite trist att behöva köpa nya regler men, det behöver man ju egentligen inte, jag tror själv att jag kommer köpa dem, efterssom jag spelar mycket och gärna skulle vilja kolla genom de förändringar som gjorts och inkorporera dem.

Det är ett bevis på att de arbetar med systemet och försöker förbättra vad som går att förbättra.

Kul säger jag.

Bombu
 

EchoFive

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
153
Location
Stockholm
Tja, alla ändringar kommer att hamna i SRD samtidigt som böckerna släpps (påstår de iaf). Så man klarar sig utan att behöva köpa nya böcker.
 

Bombu

Hero
Joined
21 Feb 2003
Messages
833
Location
stockholm
Tja, alla ändringar kommer att hamna i SRD samtidigt som böckerna släpps (påstår de iaf). Så man klarar sig utan att behöva köpa nya böcker.
Visst klarar man sig utan att köpa de nya reglerna.

Jag personligen tycker inte SRD är så roliga att läsa, jag är lite ytlig och gillar när det är fina bilder och så som bidrar till stämningen.

Sen är jag inte helt säker på att allt som är nytt kommer att komma med i SRD, det är ju inte alla monster som finns med i MM som finns i SRD, och det kan nog vara så att nått kanske missas, man jag är kanske bara paranoid.

Slutsats, man behöver inte köpa de nya reglerna.

Bombu
 
Top