Nekromanti [D&d 3.5] Endast Lich?

wallahad

Swordsman
Joined
25 Jan 2006
Messages
469
Location
Norsjö
Sitter och funderar lite.
Vad jag sett i de böcker jag kunnat läsa så finns det bara en väg för en människa som söker "Long livity" att gå: Lich.
Redan som level 6 Wizard står den vägen öppen.

Finns det NÅGON annan lösnig släpt av spel tillverkarna eller finns det bara en massa hopkok från div spelar grupper?

Själv bygde jag ihop en template med en Metall Golem vinkling men det faller ju under biten hopkok.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Har du tålamod nog att vänta till efter helgen så kan jag gräva i mina böcker och se om jag kan hitta någit. Men det finns en uppsjö olika prestigeklasser som ger odödlighet (dvs, ingen övre gräns på ålder, inte osårbarhet) och, om jag inte minns fel, ett gäng olika items. Annars kan du ju googla "dnd 3.5 how do i make my character immortal"

http://www.giantitp.com/forums/archive/index.php?t-145990.html
Där, en bit ner står det om ett feat från något nummer av dragon som gör karaktären odödlig.
Annars kan du ju helt enkelt låta karaktärerna hitta en uppsättning ringar som skapades av lika många gamla magiker som inte ville dö av ålder.
Säg att de hittar ringarna på magikernas ihoptorkade skelett efter att de trollade ihjäl varandra över någon dispyt.
Det är så lätt att komma på kant med någon om man umgås med dem för mycket.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag tycker personligen det är en av de koola grejerna med D&D, att de har hållit igen så mycket med odödligheten (och tidsperspektiven). jämför med Eon, där drakar och kamorfer lever i eoner, riken består i tiotusen år, och fan och hans moster har tillgång till odödlighetsspells.

That being said, finns det inte andra vandöda man kan bli för att bli odödlig i D&D? Typ vampyrer?
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
De har hållit igen på odödligheten för vanliga människor iallafall.
Kan man tänka sig att spela annat blir det lättare.
Elan är odödliga från start (basically en ras som består av människor som trollat sig odödliga.)
Warforged har inte heller en övre gräns på sin ålder. Nu är ju rasen som sådan inte särskilt gammal, så man vet inte vad som händer när warforged blir uråldriga.
Har för mig att det finns fler, speciellt om man leker med templates.
Och lyckas du få karaktären att få "outsider" som typ så blir du odödlig då med. Tror att både half-fiend och half-celestial ger det resultatet.
Half-outsider templatesen har dessutom den stora fördelen att du kan bli ressad om du dör.
Det är ju lite problemet med vampyrer, dör du så dör du (plus att ECL på en vampyr är typ, 8? 12?)
 

wallahad

Swordsman
Joined
25 Jan 2006
Messages
469
Location
Norsjö
Satte mig att googla lite snabbt om grund Lich och hittade det här:
The Lich’s Phylactery

An integral part of becoming a lich is creating a magic phylactery in which the character stores its life force. As a rule, the only way to get rid of a lich for sure is to destroy its phylactery. Unless its phylactery is located and destroyed, a lich reappears 1d10 days after its apparent death.

Each lich must make its own phylactery, which requires the Craft Wondrous Item feat. The character must be able to cast spells and have a caster level of 11th or higher. The phylactery costs 120,000 gp and 4,800 XP to create and has a caster level equal to that of its creator at the time of creation.

The most common form of phylactery is a sealed metal box containing strips of parchment on which magical phrases have been transcribed. The box is Tiny and has 40 hit points, hardness 20, and a break DC of 40.

Other forms of phylacteries can exist, such as rings, amulets, or similar items.

De förslag jag sett ger längre liv men inte så mycket mer.
Enda nackdelen jag ser med denna typ av lich är att man måste offra 4!!!! levlar till omvandlingen.
Vilket typ är level 7 spells eller level 5 + Lich?

Men överlevnads möjligheten är oklanderlig.
Finns det något annat på level 11 som ger lika mycket i omvandling?
 
Top