Nekromanti D&D-äventyr tvåa i scenariotävlingen på stank.nu!

rks

Warrior
Joined
7 Mar 2004
Messages
227
Location
Stockholm
Enligt www.stank.nu har äventyret "LÖGNEN" vunnit andra pris i den tävling som stank.nu haft under sommaren.

Motiveringen lyder:

"LÖGNEN"
En våt dröm för alla som älskar detektivgåtor. Vad är sanning och vad är lögn i denna labyrint av mystiska händelser? Ett ytterst välskrivet "lök-äventyr", redo att skalas av klipska rollpersoner.
(Ok, nu ska jag sluta skryta om denna placering, men jag är så DJÄVLA glad! :gremgrin:)
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: D&D-äventyr tvåa i scenariotävlingen på stank.

Hmm, ett deckaräventyr? En lök? Du, jag har lirat deckare i tvåsiffrigt antal år nu, så ett deckaräventyr som kommer två vill jag fan i mig läsa! Var kan man beskåda detta äventyr? :gremsmile:


Storuggla, kommer kanske stjäla
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,533
Location
En mälarö
Grattis! Men finns det inte att ladda ner nånstans, eller är det bara jag som FV noll i färdigheten "Navigera på hemsida"?

/Anders
 

rks

Warrior
Joined
7 Mar 2004
Messages
227
Location
Stockholm
Re: D&D-äventyr tvåa i scenariotävlingen på stank.

De kommer lägga upp det hela senare, det finns inte ute ännu. Vad jag förstår finns det ingen regel mot att jag skickar ut det själv så om ni bara väntar tills jag är hemma igen (typ 21:30) så kommer ni få läsa "LÖGNEN". :gremwink:
 

rks

Warrior
Joined
7 Mar 2004
Messages
227
Location
Stockholm
Re: D&D-äventyr tvåa i scenariotävlingen på stank.

Här är då själva äventyret, zippat så hårt det går. Enjoy!
 

rks

Warrior
Joined
7 Mar 2004
Messages
227
Location
Stockholm
Vad tycker ni nu då?

Som den som skrev det hela är jag jättenervös inför ERA kommentarer, kära forumiter. Jag fiskar inte efter beröm utan efter (postivt/negativ/konstruktiv) kritik då jag funderar på att försöka översätta det hela till engelska och skicka bjäfset till Dungeon...


Ändrat: (Är det någon som har hittat påskäggen i äventyret? Det finns minst fem...)
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,937
Re: Vad tycker ni nu då?

Tja, jag har faktiskt inte fått filen att funka. Försöker zippa upp den, men det fungerare inte :gremfrown:
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Vad tycker ni nu då?

Jag fick använda WinRAR för att zippa upp den, Windows inbyggda fungerade inte.

Själv tänkte jag läsa äventyret när jag köpt nytt skrivarpapper, men jag ser fram emot det!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,893
Location
Stockholm
Testa att uppdatera WinZip …

Jag kör WinZip 9.0 och hade inga som helst problem att öppna filen.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Vad tycker ni nu då?

Då har man då läst det (var tvungen att läsa ut senaste George RR Martin-boken först bara) och det var inga problem alls att öppna filen med stuffit.
Kul premiss med god potential. Dock tyckte jag det fanns för få SLP att röra sig kring, som det var nu så fanns det för få att misstänka enligt mig.
Jag gillade dock tidspressen med den annalkande baronessan. Jag tycker du borde försöka dig på att skicka det till Dungeon, det värsta som kan hända är att de kommer hem till dig och spöar dig. :gremsmile:


Storuggla, kortfattad pga hygien
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Tja, om jag körde Windows så ... (NT)

Men jag kör ju ett sämre OS än du, och jag får upp den med Stuffit Expander hur enkelt som helst, men blott en musklickning? Chock!


Storuggla, oförskämd filapplikation
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,499
Location
Stockholm
Jaha, nu fick jag det att funka

Körde från applikationen och inte autouppackning, och då fick jag upp det.

/M
 
Top