Nekromanti D&Däventyr på svenska.

Warduke

Warrior
Joined
14 Jun 2000
Messages
297
Location
Enköping
Fan vad D20 suger!

Nej, vänta, nu blev det fel.

Och, nej, det här har inget med Oldtimers ansträngning att göra heller.

Det har med att supportmaterialet på svenska saknas. Vi har ju reglerna tack vare nyss nämnde man, vi har en livlig diskussion tack vare att D20 suger (eller hur det nu är), men vi saknar äventyren.

Så, vi har ju uppenbarligen folk som spelar det, det säljs ju en hel del här, och jag antal att en del av oss/er spenderar en del tid med att spela spelet och göra äventyr.

Vad jag hade tänkt var att be er alla (jag kommer dra mitt strå till stacken) att skicka era synopsis, idéer eller helt utvecklade äventyr till mig, sen samlar jag ihop det i ett fett dokument och tjongar upp det här på forumet.

Låter det som en bra idé?

Spenderar ni hellre tid med att slå huvet i väggen/troberg/Krille?

Suger D20?

Alltså äventyr till D20 vare sig det är D&D, SW, CoC eller nån annan förkortning.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
Mycket trevlig idé! Jag ska försöka gräva fram mina äventyrsgrejer inom ett par dagar och delge dem här.

Hoppas fler gör detsamma nu!
 

Shaggy

Swordsman
Joined
19 Sep 2001
Messages
619
Location
Linköping
D20 suger

Givetvis suger d20. Det trodde jag att alla hade förstått vid det här laget...

Jag känner faktiskt inte att jag har något större behov av äventyr till D&D just nu, och särskilt inte av att göra egna sådana. RPGA har ett närmast oändligt antal, som är gratis och dessutom ständigt ökar i antal. Om vi lyckas spela ifatt Legacy of the Green Regent så finns det hur många andra som helst att ta av. (För närvarande består LotGR av sju äventyr och efter årsskiftet kommer det fler. Vi har spelat ett av dem. På måndag tar vi nästa.)
 
Top