Nekromanti Dör drakar? m.m.

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Om man ska rollspela en kvinna, får man något minus i Styrka då? Eller slår män och kvinnor fram sin styrka på lika vilkor?

Borde inte en spark göra K+Ob1T6?

Har man några dokumenterade fall av att drakar har dött? Några funna draklik?

Finns mineralet Obsidian i Mundana? Kan man göra svärd av det? Vad gör det då i skada?
 

DjeVul

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
220
Kvinnor är som män, förutom vikt och längd.

Jag vet att man kan döda drakar, men om dom dör naturligt är går inte att finna i nån av tilläggsböckerna, inte vad jag vet i alla fall.

/Martin
 

Drakvrede

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
732
Location
Stockholm, Sverige
Tja, om mindre mäktiga varelser som alver, rent teoretiskt sett, kan leva för evigt, så borde väl definitivt väldigt mäktiga varelser, som drakar, oxå kunna det?

Drakvrede
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Som t. ex. alver? Finns det andra mindre mäktiga varelser som lever så länge? Dessutom så lever inga alver för evigt. De lever ett par tusen år, vanligtvis, varav större delen av livet är helt meningslös. Oftast. Alltså är det endast drakar som lever för evigt. Om de nu gör det. Vad jag undrar är hur länge drakar lever innan d dör av ålderdom, eller liknande saker. Svälter drakar förresten? Kan alla icke-pseudodrakar flyga? Lever drakar ensamma?
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,713
Location
Värnhem, Malmö
I Eon kan teoretiskt sätt alla leva för evigt. Om man bara slår resultatet "ingen modifikation" på åldringstabellen så kan man rent teoretiskt sätt leva hur länge som helst utan att bli ålderdomssvag.

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby
 

Drakvrede

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
732
Location
Stockholm, Sverige
Att alver i praktiken inte lever för evigt har jag aldrig förnekat. Vad jag sa att alver i teorin kan leva för evigt (det är ju Förbannelsens "grundidé")

Men drakar riskerar nog att drabbas av liknande effekter som alverna; har man levt i 2x10^6 år lär man nog vara en smula trött på livet, även om man är en drake...

(Okej, det var en grov överdrift(?), men ni förstår min poäng).

Och anledningen varför jag sa "mindre mäktiga varelser som alver", är för att alver sannerligen är betydligt minder mäktiga än drakar, men trots det kan de (i teorin) leva för evigt!

Drakvrede
 

Celofan

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
167
Obsidian

Antagligen finns det, eftersom vulkaner finns. Jag är inte så säker på att det är ett mineral däremot. Eftersom det är "en slags sten" med glasliknande karaktär som inte alls är lämpad att göra vapen av då dom skulle gå tämligen jättesönder när man slog på ngn med det tillverkade vapnet i fråga. (det är bara i AD&D som det funkar jättejättebra) ' :o)
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Obsidian svar

Ja då Celfon har tagit upp Obsidian självklara existens så tänker jag inte utveckla det längre än så här....
Men jag tänker ta upp dess egenskaper..

Obsidian är vulkanisk glas det är hårt men skört. endast diamant kan skära Obsidian men det är även skört man kan splitra Obsidian genom att slå på det.

Det faktum att man kan splitra Obsidian gjorde att folk som levde i stenålders nivå använde Obsidian istället för flinta så man kan göra skärverktyg och spjutspesar utan Obsidian tyvär är de i kvalite med flinta otroligt vassa otroligt hårda men väldigt sköra kan lätt splitras om det träffar något hårt som stål...


<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>
 
Top