Nekromanti Dödstävlingar...

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
Just. Låt mig förklara: för några år sedan så läste jag en bok, vid namn "Den Flyende Mannen". Skriven av Richard Bachmann aka Stephen King.

Nåja. Boken handlar om en man som ställer upp i en tävling (detta är i framtiden), i denna tävling ska man överleva sålänge som möjligt. Om man överlever i mer än XXX dagar (kommer inte ihåg) så slutar dom att jaga dig. de som jagar dig är ett team av erfarna före detta poliser. de har full rätt att döda dig. Vilket de ska göra.

Offret (deltagaren) ska hela tiden skicka in filmer, har för mig att det var en film/vecka.

Nu undrar jag: Kan det här finnas på jorden 2059 (alltså i NeoTech)??

Robban
Tommyknockers, Tommyknockers...
 

Eraser

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
15
Location
Östersund
Det tror jag nog.
Med tanka på dem våldsamma sporter man läste om i neotech 1, så ja. Och förrensten om du som spelledare vill ha med det så är det klart att det finns. Det är ju din värld.

Eraser // .........knocking at your door

Eraser //
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det tror jag helt klart !

Man kan säkert få in det i äventyr. Man kan ju alltid använda det som alternativ om Rp:na t. ex skulle vara skylldiga pengar till nån maffiaboss.

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Man kan ju alltid använda det som alternativ om Rp:na t. ex skulle vara skylldiga pengar till nån maffiaboss.

Fast då är det väl ingen tävling? Då finns det bara ett slut för maffiabossen, och det är att RP:na skall dö...

Riddaren
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Japp, det var så jag menade !!

Maffiabossen släpper ut några av sina & jagar skiten ur Rp:na och spm sagt skulle de överleva så är skulden borta.

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

Mr spelledare

Veteran
Joined
15 Jun 2000
Messages
82
Location
Ängelholm
Du snacar om "The running man" du vet kanske att den gjorts som film. Arnold spelar huvudrollen. Filmen skiljer sig dock markant från boken. Om detta kan fungera i N2. Visst varför inte. Kanske inte på Tv. En rik snubbe kanske finner det roligt att hålla sådana tävlingar och låter sina onda kompisar slå vad om vem som överlever och hur länge...osv.

MVH "Gud"
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Självklart kan det hända i N2. Det finns säkert flera världsomspännande tv-kanaler som sänder liknande program som underhållning. Det blir lite som det där programmet som gick på TV4 med Martin Timell som programledare, fast i mer blodig version... Perfekt för den avtrubbade tv-publiken år 2059.

/Emil
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Just den här sortens tävlingar är ovanliga, eftersom det är den mest brutala sorten. Men den finns, organiserat i delar av Nordamerika, och oorganiserat i tredje världen. Kan sägas att Texas är förgångslandet...

Å andra sidan finns det inte lika extrema sporter, med större spridning. Ofta är de baserade på TV-sändningar, vilket gör att det ser mycket farligare ut än vad det är. Men folk dör fortfarande. Här en lista på några sporter:
Carmageddon: Man kör snabba, farliga bilar, på mycket farliga platser, i race där man får göra det mesta. Platser att tävla på är ex. hustak, vulkaner, vid raviner, i minerade områden, etc.
Blood Bowl: Mycket grov amerikansk fotboll. Man har löjligt mycket skydd, men får göra det mesta i närstridsväg.
Chicken race: Finns i otaliga varianter. Går ut på att en livsfara är på väg, och det gäller att våga stå kvar längst.
IceCracking: En mycket brutal version av ishockey. Mycket skydd, och diverse elektronisk utrustning, som skridskor med motorer och handskar med motorsågar. Tämligen ofarligt trots allt, vilket dock tittarna itne får reda på.
Tematävlingar: Av typen krig, insats, etc. Relatvit vanligt folk får testa på fejakde krig, SWAT-insatser etc, där det ingår faror. Finns i ett otal upplagor.

Dessa sporter är ofta kombinerade med spel om pengar. Får även be om ursäkt för vissa namnplagiat.

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Ja...men det lär ju aldrig vara någon som får reda på om det är fejk eller inte.
Jag kan även nämna att diverse Dokusåpor kan gå våldsamt till... *någon som spelade på LinCon här :)*
Dessa finns även i otaliga versioner, med alla möjliga teman.

/RipperDoc - full av lantchips

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Deminus

Veteran
Joined
15 Jun 2000
Messages
95
Location
Umeå
Eller varför inte…

Bla bla bla…. Och sedan svartnar det.
Du vaknar upp i ett mörkt utrymme runt om dig kan du känna närvaron av andra personer runt omkring dig
Plötsligt kommer en monitor till liv och en artificiell mans ansikte dyker upp
"välkomna till krigsson ski#&dini (statist brus) ni har blivit slumpvis utvalda för denna tävling om ni kan ta er till punkt A (en karta ersätter ansiktet)så finns transport till civilisation + 100 000 minus 10 000 / dag ni kan finna vapen och utrustning i lådorna lycka till"

det blir plötsligt ljust då dörrarna till containern öppnas……..
 

Elrond

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
113
Location
Bollnäs
"<I>för några år sedan så läste jag en bok, vid namn "Den Flyende Mannen". Skriven av Richard Bachmann aka Stephen King.</I>"

Hmmm... Har en bok i min ägo som heter "The Running Man", skriven av ingen mindre än Stephen King. Verkar konstigt att ha ett annat författarnamn på den svenska utgåvan

/Elrond, delar med sig!
 
G

Guest

Guest
Javisst även om det i europa är mer eller mindre olagligt att sända sådan program så kan man "fejka" mycket. Som ett ex. så kan man ju låta "den flyende mannen" få hjärta utskjutet i tv bara för att sedan komma med en ny biotech kropp och sådan utrustning. Ett tips: ifall du inte vet sådan här saker så bara antag.
Mvh Ezzy -förövrigt anser jag att Karthago bör förintas!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Stephen King/Richard Bachmann

"Hmmm... Har en bok i min ägo som heter "The Running Man", skriven av ingen mindre än Stephen King. Verkar konstigt att ha ett annat författarnamn på den svenska utgåvan"

Richard Bachmann var under en kort tid en pseudodym som Stephen King använde sig av, huvudsakligen för oerhört samhällskritiska romaner. Sedan avslöjades pseudonymen, och Stephen King används nu som ett marknadsföringstrick av dessa gamla romaner, som inte sålde särskilt bra under pseudonymen Bachmann. Personligen tycker jag dock att "Den flyende mannen" / "The Running Man" är bland det bästa som King någonsin skrivit.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: Stephen King/Richard Bachmann

Jo, Stephen King har väl hållit på en hel del med att skriva under pseudonym för att se om hans romaner sålt lika bra ändå, vilket de förstås inte gjort... åtminstone inte förrän det blivit klart vem som skrivit böckerna.

/Emil
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Japp, så kan man ju se på saken. Men borde det inte vara svårt att ha koll på de tävlanden om de springer omkring ute i skog & mark ??

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 
Top