Nekromanti Dödsriddare

Mattek

Veteran
Joined
24 Aug 2000
Messages
7
Location
Malmö
Jag lyckas inte hitta reglerna för dödsriddare i DoD6. Besvärjelsen finns men ingen hänvisning till sidan. Kan någon vara snäll och visa vägen?
 

Niko

Veteran
Joined
27 Sep 2001
Messages
7
Location
Åkarp, Sverige
Det närmsta jag kommer är Frammana Dödsriddare, rimvitner som finns i nedre vänstra hörnet av sida 108 i grundreglerna. Hoppas det här hjälpte.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Dödsriddares värden finns mycket riktigt inte i grundboken. Fast om man utgår ifrån besvärjelsen Frammana dödsriddare så kan man kanske luska ut deras värden ändå. Eftersom personens själ återvänder så "borde" dödsriddaren ha den intelligens/psyke/spiritus som personen hade i då denne var vid liv. Och eftersom själen återvänder till personens skelett så kan du nog använda värdena för skelett för övriga grundegenskaper. Kolla under "Odöda" på sidan 163 i grundboken för diverse förmågor odöda har samt hur du räknar ut deras KP.

Jag gissar bara här...men du kan ju använda dig av det jag har skrivit i brist på bättre. Vem vet, jag kanske till och med har rätt för en gångs skull /images/icons/laugh.gif
 

Allanon

Veteran
Joined
17 Jan 2001
Messages
62
Location
Kramfors
Du kan ju använda de värden som fanns i moster boxen till Ereb Altor

nått sånt här tror jag:
STY x 2,5
STO x 1
FYS x 0
SMI x 1
INT x 2
PSY x 3
KAR x 0
(SPI x 2)
KP var då medlet av STY och STO

Om man som dödsriddare dödade en person kan man genom att spendera ett PSY poäng (SPI) återuppliva personen som baneman, nån sorts zombie.
kung iaf!

/Bergström
 

Gummimuffin

Veteran
Joined
16 Dec 2001
Messages
71
Inte nödvändigtvis... Det kommer säkert någon form av magi-modul också...

Men jag vet faktiskt inte *rycker på axlarna*
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Sist jag frågade.....

...om en magimodul så sa dom att det troligtvis inte skulle komma någon inom någon snar framtid. Jag tror dom koncentrerar sig på annat i stället.
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Vildhjarta?

"Jag lyckas inte hitta reglerna för dödsriddare i DoD6. Besvärjelsen finns men ingen hänvisning till sidan. Kan någon vara snäll och visa vägen? "

I Vildhjarta så finns Drej Svartebrand och han är en Skelettriddare som man om man vill kan göra om till dödsriddare. Där finns även skelettkrigare.
 
Top