Nekromanti Dödslinje 15 mars

Fenix

Warrior
Joined
7 Nov 2003
Messages
277
Location
Stockholm
Vill du skriva i Fenix? Kul:) För att ha en chans att komma med i nummer 3 behöver vi få in din artikel senast den 15 mars - så börja gnugga geniknölarna redan nu.

/a & t
 

Radagast

Swordsman
Joined
21 Jan 2004
Messages
430
Location
Eskilstuna
Har skickat in ett bidrag, som jag dock ännu ej fått respons på (och som bara var ett utkast).

Dock skall sägas att jag ej kollat mejlen sedan 2 dygn tillbaka, då min dator krånglar (lånar flickvännens), men skall försöka leta reda på koderna så jag kan kolla mejlen igen med jämna mellanrum.

// Radagast - rädd att han måste ev. byta moderkort :-(
 

Brunalven

Warrior
Joined
5 Feb 2001
Messages
330
Location
Visby
När är nästa dödslinje? Jag behöver mer tid på mig, 15 mars är ju alldeles runt knuten.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Både nummer ett och två blev omfångsrikare än förväntat. Tror ni att det finns någon möjlighet att fler nummer blir det också? Innebär det stora extrakostnader att trycka säg 48 sidor istället för 40?
 

Fenix

Warrior
Joined
7 Nov 2003
Messages
277
Location
Stockholm
Jo, möjligheten finns - vi har ju som sagt hittills valt att utöka båda numren... Att ta steget från 40 till 48 sidor är hyfsat ekonomiskt, då tryckpressarna är anpassade för 16-sidiga ark. Men det är fortfarande en merkostnad, så vi lovar ingen generell höjning.

/a & t
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Kanske lite tidigt att fråga, men hittills så har ni inte haft några problem när det gäller material till tidningarna, eller?
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
hittills så har ni inte haft några problem när det gäller material till tidningarna, eller?

Än så länge är problemet främst att det finns mer än det finns plats för i tidningen.
...men skicka in ändå, för allt i världen. En dag står man där med fyra tomma sidor och artikeln om halvlängdsmännens senapstillverkning i rymden.

--
Åke
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Än så länge är problemet främst att det finns mer än det finns plats för i tidningen."

Är inte det ett rätt ovanligt problem för speltidningar i gemen, eller beror det bara på att tidningen är nystartad?
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Är inte det ett rätt ovanligt problem för speltidningar i gemen, eller beror det bara på att tidningen är nystartad?

Det är inte standardsituationen för en speltidning, nej - långt vanligare är att man får lägga in vad crap man än har för att det är det enda som har kommit in.

Att det inte är fallet här beror nog till rätt stor del på tidningens samarbetspartners; Neo och Riot och Järnringen är ganska flitiga på att bidra med grejor - åtminstone än så länge, men de har ju själva ett intresse av att få ut material till sina spel.
I nästa nummer kommer det förutom de tre även ett alster från Svenil; Rävsvans och Saga har svjv inte skickat nåt än, men det dyker nog upp nåt med tiden.

--
Åke
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Rävsvans och Saga har svjv inte skickat nåt än, men det dyker nog upp nåt med tiden."

Då svjvar du fel - Rävsvans har visst skickat in. Frågan är var i redax som korken sitter.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Rävsvans har visst skickat in. Frågan är var i redax som korken sitter.

(ringer och kollar...) I själva redax, skulle jag tro. (-:
Stämmer - det finns en artikel om bågskytte i Västmark, som Tove och Anders ansåg skulle passa bra för #3. Mea culpa.

--
Åke
 

Fenix

Warrior
Joined
7 Nov 2003
Messages
277
Location
Stockholm
Jepp, det stämmer. Men i Fenix 3 kommer en riktigt bra artikel om bågskytte i Västmark (som är användbar även i andra spel). Hade den varit en smula kortare hade den kommit med redan i nummer 2, men... Ville inte skära lika hårt som Krille IOFS gett oss utrymme att göra;-)

/t
 
Top