Nekromanti Dödslag och regenerera

Spelaroll

Veteran
Joined
7 Mar 2015
Messages
89
Jag har en spelare som ville spela troll. Han har bl.a. regenerera och det är det som gör mig lite huvudbry. När han blir nedslagen och kippar efter andan och ska slå dödsslaget.. Regenererar då han genast och blir i praktiken näst intill omöjlig att döda?
 

Ydram

Warrior
Joined
23 Apr 2002
Messages
263
Location
Umeå
Jag är i samma sits. Iof med några Coola troll som jag gjort. Precis när de ska fly så får de ner sista trollet. Jag lät honom regenerera, iom att jag var lite snäll och lät spelarna sticka från resten av dem utan problem.

Nu när jag sitter här och skriver så inser jag nog ändå att jag skulle nog göra det. Då får man den där härliga Varulvs-känslan av att slåss med dem. Är du inte förberedd så...
 

Opoopo

Veteran
Joined
12 Mar 2015
Messages
159
Jag skulle inte låta trollet regenerera när han går ner på 0 i tålighet helt enkelt. Det går ju att förklara med att skadorna är av sådan allvarlig natur att de inte kan regenereras, men om den akuta fasen går över, typ om något läker trollet, då skulle jag låta han regenerera.
 

Spelaroll

Veteran
Joined
7 Mar 2015
Messages
89
Opoopo;n147094 said:
Jag skulle inte låta trollet regenerera när han går ner på 0 i tålighet helt enkelt. Det går ju att förklara med att skadorna är av sådan allvarlig natur att de inte kan regenereras, men om den akuta fasen går över, typ om något läker trollet, då skulle jag låta han regenerera.
Jag kör nog på ditt förslag. Det blir nästan lite väl ointressanta strider annars. Ingen spänning alls.
 

Opoopo

Veteran
Joined
12 Mar 2015
Messages
159
Ett annat alternativ som kan göra trollet för mäktigt, är att ni kör med den alternativa regeln från grundboken att om en attack går över smärttröskel + att tålighet går ner till 0 så dör rollpersonen automatiskt. Då skulle det kunna döda trollet men inte andra skador, men som sagt regenerera blir snuskigt bra isåfall.
 
Top