Nekromanti Dödsgasten

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Dödsriddare är ju helt bisarrt farlig på nära avstånd. Förutsätter man att det är en rätt viljestark person som åter vandrar jorden som dödsriddare (verkar rätt sannolikt) får han en så hög PSY att inte ens mäktiga magiker, eller tom många drakar, får en chans att stå emot hans paralyserande attack. Och även om han skulle strunta i att använda den attacken (vilket naturligtvis är osannolikt) är han så stark att det torde vara omöjligt att parera/blockera hans attacker. Undvika blir enda alternativet.

Men om man ser till mer än bara strid är nog de värsta monstren de som kan agera som vanliga människor och därmed få en mycket större bredd på sina möjligheter att vara onda. Vampyrer är ett exempel då de får väldiga fördelar av sin odöd men de har också stora nackdelar. En dödsgast som kan gömma vad han är skulle kunna bli fruktansvärt mäktig, speciellt om denne var en mäktig magiker eller liknande när han levde.

Kort sagt finns det så mäktiga monster i DoD att rollpersoner inte skulle ha speciellt mycket chans om man använde sig av dem och verkligen spelade dem som smarta. Oftast beter sig även smarta monster ganska korkat. En högre odöd har ju längre inte några fysiska begär och är odödlig så han borde kunna tänka otroligt logiskt efter ett tag när han vant sig vid sin situation.
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Re: Svampmän ;-)

Usch och fy! Nu var du inte snäll och nämnde det enda(!) jag inte har till DoD 1-4...
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Re: Svampmän ;-)

Arrgh.... [I avundsjuka kvävt tillrop]

Tell me more, please!!!
 

Saurus

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
192
Location
Vadstena
Nja jag vet inte riktigt kanske, men jag skulle ju kunna nämna disern som farlig också, och givetvis drakarna, men Dösgasten är hemsk, jag vet.
 

silversurfaren

Veteran
Joined
7 Jun 2003
Messages
12
Location
Alingsås
Efter att vi i vår spelgrupp hela tiden sa det uppenbara så har tre stycken varelser eller superhjältar uppkommit som har med denna tråden att göra...

"dödsgasten är väldigt farlig bara så att ni vet"

Först har vi den oförskräckte och livsfarlige KAPTEN OBVIUS. Med sin lila mantel och sin spandeksdräkt rusar han land och rike och världar runt med sin stora sköld. (denna sköld har ett stort O mitt i mitten som han brukar dänga i folk. Det brukar lämna ett märke på personen. Som fantomen ungefär)

Efter honom så följer hans eviga följeslagare. Först kom No Shit Sherlock Med sin pipa och sin rutiga dress. Sist kom deras himmelske guide genom världen. Den vise och mäktige Å FAN munken med sin stora klocka som han slår i samtidigt som han skanderar Å FAN om och om igen.

Du har nu mött dessa oförtäckta mästare efter ditt dumdristiga uttalande. Vet att du är varnad...
 
Top