Nekromanti Dödsgastars svaghet

Slarn

Excentriker
Joined
6 Dec 2002
Messages
278
Location
Lund
Som jag förstått det förintas en dödsgast så snart dess lie förstörs (har inte V&N här just nu), denna har dock en hel del BRYT. Okej, det låter ju bra till att börja med, men hur är det men besvärjelser som Davas vederstyggliga brisad (spränger vapnet + en del krosskada på närstående), en nyskapad magiker som är utrustad med en dylik besvärjelse kan ju ganska enkelt förgöra även Dibuks högsta undersåtar. Så gick det med den über-slutfienden...
Som någon säkert kommer att påpeka, måsts ju inte Rp:na känna till denna svaghet. Dock måste ju någon utanför kulten göra det, och det verkar ju lite orealistiskt att dödsgastarna skulle ha blivit så mäktiga om de har denna stora svaghet. Har jag fått allt rätt för mig?
 

Zippo

Veteran
Joined
1 Oct 2002
Messages
178
Location
Kristinehamn, Värmland
ATTANS

Var snäll och skriv "(spoiler)" på ämne om du ska avslöja något hemligt. det är inge kul och få reda på ens svagpunkt genom ett forum
 

Zippo

Veteran
Joined
1 Oct 2002
Messages
178
Location
Kristinehamn, Värmland
Re: ATTANS

Var snäll och skriv "(spoiler)" på ämne om du ska avslöja något hemligt. det är inge kul och få reda på ens svagpunkt genom ett forum. ok det var dumt av mig som gick in på det när det står "dödsgastars svaghet". men jag tänker mig aldrig för när det inte står (spoiler)
 

volador

Veteran
Joined
22 Mar 2002
Messages
148
Location
Karlskoga
Det var ett tag sedan jag studerade magi nu så minnet är lite dimmigt men det går ju också att lösa det genom att fastslå att din besvärjelse endast kan 'spränga' normal vapen, dvs icke-magiska - dödsgastens lie lär ju utan tvekan räknas som magisk....?
 

Slarn

Excentriker
Joined
6 Dec 2002
Messages
278
Location
Lund
Re: ATTANS

Okej, ska försöka tänka på det nästa gång. Även jag har mina svagheter... :gremblush:
 
Joined
7 Dec 2001
Messages
1,052
Location
Stockholm
"Är inte effekten slita sönder väv en sådan effekt? Har för mig att det var så"

Jo, det kan man säga fast enbart på effekter med varaktighet temporär och provisorisk - lien har säkerligen varaktighet permanent!
 
Joined
7 Dec 2001
Messages
1,052
Location
Stockholm
"...Dock måste ju någon utanför kulten göra det..."

Hur isåfall skulle vederbörande person ha fått tag på den informationen - knappast genom att muta en dödsgast iallafall :gremwink:

Nä, men skämt åsido så tror jag att det är extremt få individer som känner till denna svaghet. Dessa extremt få är nog i sin tur antingen personer som lyckats ha ihjäl en dödsgast eller någon form av orakel...
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Jo, här håller jag med. Jag tycker inte ens kultmedlemmar borde veta om detta, förutom då killarna som har en dödsgast som allierad (dvs. de riktiga höga playahs)
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
En annan näpen handlingsföljd vore ju om gruppens krigare avväpnade dödsgasten och den snikne Tjuven tänker "Nä nu jävlar den skall jag ha". Ta Lien hoppar upp på en häst och rider iväg. Sedan kan man med förnåning se hur "Grim reaper" himself i panik springer efter tjuven innan han sakta löses upp till stoft. Eller om man är på en båt så kan man ju alltid slänge lien överbord.
 
Top