Nekromanti Dödsfall..

HerrBjörn

Warrior
Joined
26 Jan 2004
Messages
241
Location
HAninge
Om man deltagit i en stor strid och blivit svårt skadad,
är det så att när man väl klarat första dödslaget så behöver man
inte slå igen om inte skadorna ökar eller skall man slå ett dödsslag
för varje nivå man får tillbaka på naturlig väg så länge man
är medvetslös?

Det verkar också lite konstigt att en svårt skadad man som legat
medvetslös i flertalet dygn inte får några skador av att inte äta eller dricka
under hela tiden utan bara vaknar upp helt plötsligt och mår
prima skinka???
Hur funkar dessa regler för lång medvetslöshet??

Tack på förhand/ Björnen..
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
Man ska ju slå för att vakna upp när en svårighet går ner, och jag har då sagt att om slaget fumlas så ska ett dödsslag slås. Det ger en intressant effekt av läkarvård, som ju bara skyndar på processen utan att göra det lättare att överleva. Därför verkar det bättre att man slår sitt slag för att vakna efter en beständ tidsmängd (säg 24 timmar) eller när någon försöker väcka en.

Dessutom, är du medvetslös länge får du inte i dig mat eller vatten. Så fort du börjar svälta eller törsta så slutar du läka trauma, och då är du i praktiken död, om du har svårt att vakna upp.
 

HerrBjörn

Warrior
Joined
26 Jan 2004
Messages
241
Location
HAninge
Jag håller med dig på svältreglerna men det där med fummelslag
bör bearbetas lite mer...
Jag fattar inte det där med 24 timmar??
Man slår sitt slag när man gått ner nivå som brukligt enligt reglerna...
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
"Jag fattar inte det där med 24 timmar??"

Om du slår ditt slag för att vakna varje gång du går ner en nivå (som det står i reglerna) så spelar det ingen roll om du får läkarvård eller inte, då svårigheten för slaget är densamma. Det tar bara mindre tid tills dess att du slår för att vakna. Alltså gör läkarvården det inte lättare att överleva, vilket blir fel.

Men det gäller förstås bara om man tar fummel som att man måste slå ett dödsslag.
 

Stridsfursten

Veteran
Joined
12 Mar 2004
Messages
29
Location
Sthlm
en annan grej borde vara att man har en jävla massa utmattning när man vaknar upp, man har ju knappt ätit å så på hela tiden man varit medvetslös. å kroppen e säkert svag över att inte ha fått vara aktiv...
bara en tanke!

det dära med Fummel på chockslag ifall man vaknar upp var en bra idé ska införas till min spelgrupp..

tack hej...
 

Sankt Creigh

Warrior
Joined
17 Feb 2004
Messages
258
Location
SthlM
Jo lite utmattad lär man ju vara, men det där med fummelslag känner jag behöver utvecklas lite, trots allt så fummlar man inte så ofta på sådana slag/ om man har 7t6 för att vakna, då har man fan ingen lust att försöka vakna... :gremtongue:
 

HerrBjörn

Warrior
Joined
26 Jan 2004
Messages
241
Location
HAninge
Tja men har man 7t6 för att vakna så e man nog jävligt skadad
och om man fumlar slaget så slår man ändå bara dödslag (Trauma & Blod) och majoriteten av nivåerna brukar vara smärta..
Jag håller med våran Stridsfurst....
Inför omgående..
Många regler behöver en rejäl omstrukturering om man skall kunna
spela så avancerat som möjligt :gremgrin:
 
Top