Nekromanti Döda Demoner??

PimPim

Veteran
Joined
1 Feb 2003
Messages
120
Location
Halmstad
Enlig min mening ja.....men det torde krävas en hel del målmedvetet våld, och eller särskilda omständigheter. När jag spelleder är demoner något man e grymt rädd för demoner. Att bara komma på tanken att ge sig in i strid med en demon är nog för att man skall sättas på ett sanatorium.
Men ja man kan "döda" demonens fysiska kropp, men vill men vara säker på att den inte kommer igen får man fixa hans själ.....en intresant äventyrs idé att finna och förinta en demon på andeplanet......hmmm får jag suga lite på :gremgrin:
 

Baelor

Veteran
Joined
30 Mar 2003
Messages
39
Location
Eidskog,Hedmark, Norge
Ja, det går nok å drepe demoner. Siden demoner baserer seg på åndeplanet vil disse med tid bli svakere. akkurat som døde sjeler og guder. For å drepe en demon i et eventyr må man nok dra til med litt kraftigere saker enn "vanlig" vold. Siden de kan ta over kroppen til spillerne. Så den enkleste måten å drepe en demon på må nok være å først:
1. Drep den fysiske gestalten.
2. Bruk en Shaman /magiker.
3. Pump på med psykotropi, ataxotropi og inspirasjon.
4. Improviser spillet og finn på som det kommer.
5. Kryss fingrene.

Dette er nok den enkleste måten å spille seg gjennom en demonkamp. Men det er ganske sikkert noen med en annen ide.
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Ja, iaf om du frågar mig

5 enkla steg i hur man dödar en demon:

1. Skaffa en supermagiker och några ultrakrigare.
2. Frammana demonen.
3. Döda den fysiska manifestationen och stäng in den i ett pentagram.
4. 'Fixa' honom med magi (typ 20-30 filament Psykotropi, Ataxatropi, Daimotropi.
5. Akta så att du inte dör.

Mvh Victor Palm...

...Som iofs inte har en aning om vad Neogames säger om saken.
 

sanarialven

Veteran
Joined
14 May 2002
Messages
79
Location
Närke
ja jag och mina kompisar har lyckats faktiskt.. det började med att han ville att vi skulle gå över till "the dark side" men vi vägrade. då började han bulta på oss.. men tillslut lyckades jag slunga iväg en blixt som tog ca 34 trauma och lite mindre smärta... han däckade.. :gremsmirk:
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
okej.. till skillnad till de flesta andra så är demoner rätt lätta att döda när jag är SL. visst, de kan magi (och ritualer kan de i huvudet!! se sorgernas brun..) och tar bara trauma utan extraskador..

ungefär lika svårdödade som en golem med egen vilja, list och som dessutom kan magi. fast utan golemens skydd då, för det mesta..
 

maldino

Veteran
Joined
16 Apr 2002
Messages
97
Location
Eskilstuna
Re: Döda Demoner?? (SPOILER)

Jag vet inte hur det är med er, men jag vill inte att mina spelare ska få se svar på hur dom skulle kunna ha ihjäl demoner i Eon. Speciellt inte innan dom har spelat igenom Sorgernas Brunn. Tänk er för...
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
"Går det att döda demoner?
Demoner på Fysiska planet handlar det om"


Tja, varför inte? Det är väl inte som om deras fysiska manifestation är immun mot all skada?

--Björn
 

EREDON

Veteran
Joined
29 Jan 2003
Messages
53
Location
Tyringe
En demon är en ande som tagit en människas kropp (kan vara djur och annat också) så egentligen dödar man bara kroppen och om man gör det försvinner kanske anden tillbaka till andeplanet eller så försöker demonen driva ut själen på personen som dödade kroppen.
 
Top