Nekromanti Dö i skräckrollspel...

Mondrin

Veteran
Joined
28 Apr 2002
Messages
96
Location
Umeå, västerbotten
Testa att spela en präst i CoC... En blindt troende präst kommer garanterat att ta fram korset när det övernaturliga visar sitt ansikte trots att det inte hjälper. Det är bland det roligaste man kan göra i CoC enligt mig är nog just att dö... då kommer spänningen och känslan till ett klimax. Självklart gäller det ju att vara ensam vid tillfället/images/icons/crazy.gif
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jag spelar faktiskt en jesuitpräst i vår pågånde (om den nu fortfarande är det, har inte sett röken av den Sl på ett tag) CoC-kampanj. Ironiskt nog är han den som överlevt längst, trots att hans enda stridsfärdighet är "Clobber with heavy book 14%".
Men jag håller med, man får en ganska intressant syn på de kreatur man stöter på och det är himlans kul!


Storuggla, vars jesuitprälle bevittnade en brutal pungspark från Salems viceborgmästares assistent på Arkham Asylum
 

Mondrin

Veteran
Joined
28 Apr 2002
Messages
96
Location
Umeå, västerbotten
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Ironiskt nog är han den som överlevt längst, trots att hans enda stridsfärdighet är "Clobber with heavy book 14%".


<hr></blockquote>



Det känns som att det inte kommer till så mycket användning mot något man stöter på i Cthulu...

Kul, spännande, död.
 
Top