Nekromanti Dåliga stridsregler

Shulger

Veteran
Joined
16 Feb 2003
Messages
149
Jag stör mig på skadan långt sår det är overkligt att göra den skadan utan fummel 1m avstånd med kraggsvärd och eon ska ju vara realistiskt ju för hel
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Jag stör mig på skadan långt sår det är overkligt att göra den skadan utan fummel 1m avstånd med kraggsvärd och eon ska ju vara realistiskt ju för hel"

...det är lättare att begripa vad du menar om du skriver på svenska. Prova lite meningsbyggnad och interpunktion, så kanske vi begriper vad du menar. Då är det lättare att säga något konstruktivt om saken också.
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Riktigt svar

Allmänt:
Om skadan stör dig, så kan du alltid välja att ta bort den. Låt anfallaren slå på en annan tabell, eller ta helt enkelt resultatet ovanför istället.

Tänk på:
Tabellerna täcker inte alla situationer som kan uppkomma perfekt. Däremot kan de ge en fingervisning till hurdana skador man kan tänkas få. Tänk på att de som gjort spelet omöjligt kan förutse alla miljoner olika händelser som en karaktär kan utsättas för. Som spelledare måste du se till att modifiera reglerna så att de passar ditt sätt att spelleda och den världsbild som du vill förmedla.

/Duddmannen
:gremsmile:
 

volador

Veteran
Joined
22 Mar 2002
Messages
148
Location
Karlskoga
Det är fullt möjligt att 'bara' göra ett långt sår med ett kraggsvärd, även om du inte fumlar. Din motståndare kanske flyttar sig lite i sista sekund så att du 'bara' skär honom lite, du kanske råkar vinkla svärdet lite lite fel så att det inte blir mer än ett litet sår...möjligheterna är oändliga.
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
så de menar att man inte kan få en dålig träff?
underligt du, för kan man inte det blir det ju inte så verkligt heller. dessutom gör du ju redan skada, det där är ju extraskadan
 

BaRcA

Veteran
Joined
21 Mar 2001
Messages
170
Location
Kalmar, Lindsdal
Vem har sagt att ett långt sår är ett ytligt sår? kan vara ett väldigt djupt sår, beroende på skadan innan extraskadorna
 

Shulger

Veteran
Joined
16 Feb 2003
Messages
149
Nä men jag har skriv svårigheter och glömmer ofta sånt så ja använder svenska så bra ja kan
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Dyslexi och grejer

Fast nu skriver du ju ämlans bra. Det måste varit en ganska allvarlig dyslexi om du tillbringat över 12 år med att rätta till den, så grattis antar jag. :gremsmile:
Jag skulle troligtvis inte orkat om jag var i din sits :gremblush:

/Naug, för lat för sitt eget bästa
 

Shulger

Veteran
Joined
16 Feb 2003
Messages
149
Re: läs & skriv svårigheter

:gremmad: :gremmad: :gremmad:

jag har inte fått bekräftat jag har dyselxi. Jag tror att jag har nåt lindrigare. Min bror har det (dyselxi) och mamma har nåt liknande och min syster hade skriv svårigheter. och man är fan inte dum för man inte kan stava ordenkligt + att om man anstränger sig så fattar man
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Tillbaka till ämnet!

Jag har läst ditt huvudinlägg ett flertal gånger och jag förstår tyvärr inte exakt vad som du stör dig på. Kan du utveckla mera?

Mvh / Phelan
 

Shulger

Veteran
Joined
16 Feb 2003
Messages
149
Re: Tillbaka till ämnet!

extra skadan långt sår. Jag tycker den är konstig när man träffar på nära håll ( 1 meter) med ett kraggsvärd
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Re: Tillbaka till ämnet!

Vill du ha mer skada alltid eller vad? Slå bättre i så fall... Eller tänk på att även du kan hamna i mottagande änden av ett kraggsvärd och då är du glad att en träff inte automatiskt innebär att du dör...

För övrigt är nog inte 1 meters avstånd det bästa om du har ett kraggsvärd - då har du släppt in din motståndare för nära inpå och du får problem att svinga vapnet med tillräckligt kraft för att utnyttja din fallossymbol.

Mvh / Phelan
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: läs & skriv svårigheter

"jag har inte fått bekräftat jag har dyselxi. Jag tror att jag har nåt lindrigare."

Det finns olika grader av dyslexi, men det är ärftligt (se på kungahuset, till exempel) så du har det med största sannolikhet också.

Du har dock alldeles rätt i att dyslektiker inte är dumma (vilket man dock fortfarande tror på många håll, inte minst i skolorna), faktiskt är det så att dyslektiker har högre utvecklat spatialt sinne än icke-dyslektiker, till exempel, så det är mest en fråga om hur hjärnan är inställd. Problemet är att vårt moderna samhälle är dåligt utformat för dyslektiker, så det är samhället man ska kräva ändring på, inte tvärtom.

Jag tror att man i framtiden kommer genomföra många språkreformer för att göra skriftspråket mer intuitivt och lättläst. Det kommer på sikt gynna samtliga i samhället, eftersom undervisningen kommer gå snabbare, både för barn och invandrare.

(Allihopa; tänk på det nästa gång ni ser en stavning som inte är sanktionerad av SAOL. Det är inte ett "fel", utan ett försök till en "reform"!)

Nå, hupp, OTOTOT, förlåt kära forum...

/Rising
som arbetat tillräckligt med AMS-rapporter om dyslexi för att ha snappat upp ett och annat
 
Top